Så mycket bättre

Programmet Så mycket bättre på TV 4 tycker jag faktiskt är så mycket bättre än allt annat som visas just nu (klicka på bilden för att titta). Artisterna uppvisar värme och respekt för varandra och gör riktigt imponerande versioner av varandras låtar; de som nobbade programmet har all anledning att ångra sig. (AB) Petter har klivit fram som en av de mest sympatiska personerna och i går berättade han om sin dyslexi. (AB)
….För ett par år sedan använde jag flitigt en intervju med honom i undervisningen. Den var publicerad i något slags magasin och handlade om hur han hade kämpat med språket under hela sin skoltid och hur han nu levde på att hantera språket väl. Tyvärr har artikeln kommit bort i någon flytt och om någon kan berätta var jag kan hitta den igen skulle jag bli oerhört tacksam.

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Detta inlägg publicerades i Läraryrket, Privat och foto och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Så mycket bättre

  1. Mats skriver:

    Håller med – lysande underhållning!

  2. carina skriver:

    Hej! den där Petterartikeln du refererar till minns jag. Jag tror att den förekom i ett häfte som hörde ihop med NP i SvB på gymnasiet. Det var rätt många år sedan, säkert 5-10 år men har du tillgång till lådor med gamla häften så kan du kanske göra en utgrävning!

  3. johan skriver:

    Han var ju även med i ett UR(?)-program som hette dyseleksi (typ – felsatavat iaf), som för övrigt var väldigt bra.

Lämna en kommentar