Fototriss – Kollektivt

Veckans tema i Fototriss är ”kollektivt”…
Jag tycker inte om att åka buss, jag värnar mitt privatliv lite för mycket för att bo i ett kollektiv och varken sport eller demonstrationer är riktigt min kopp te; nej, min kollektiva favoritsysselsättning är att gå på konserter.

Ordet ”konsert” härstammar från latinets ”concertare” och började användas i Sverige i början av 1700-talet. Innebörden kan vara ”tävlan”, men också ”sträva tillsammans med”,  ”samklang” och ”harmoni”. Under en konsert är det inte bara bandets musiker som både tävlar om uppmärksamheten och strävar efter samklang, även publiken är indragen i detta samspel och bidrar ofta i hög grad till hur pass lyckad upplevelsen blir för både bandet och publiken. Under en konsert med Liberator skrek min sambo Hanna lyckligt
”Det är så här man ska leva livet! I ett publikhav!”, och det håller jag med om.

Bilder från de senaste konserterna på Malmöfestivalen finns här.

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Detta inlägg publicerades i foto, Musik, Privat och foto och märktes , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Fototriss – Kollektivt

  1. Lena skriver:

    Häftig triss!!

    / Lena

  2. Pingback: Tweets that mention Fototriss – Kollektivt | Christermagister -- Topsy.com

  3. Annika skriver:

    Du har fångat konsertkänslan å framförallt känslan av att stå i publiken på ett mycket bra sätt. Ett kollektivt publikhav… på en konsert… det gillar jag 🙂

  4. Marmeladen skriver:

    En riktigt fin triss.

  5. Jah Hollis skriver:

    Jag kan bara instämma helt och hållet vad gäller upplevelser av en bra konsert. Snygga bilder kan man få mitt i folklivet också. Men vadan denna antipati mot kollektivtrafiken?

  6. Gammelsmurfen skriver:

    Härlig och annorlunda tolkning!

  7. Karoleen skriver:

    Konsert är den ultimata kollektiva aktiviteten! Verkligen det bästa som finns. Väldigt roligt tolkning och annorlunda. Min första triss detta, kul att se hur alla andra har tänkt.

Lämna en kommentar