Fototriss-Just nu

I veckans Fototriss är uppdraget att dokumentera hur det ser ut där vi befinner oss just nu. De här bilderna är tagna i Västra hamnen, Malmö, lördagen den första augusti. Alla bilderna blir större och tydligare med ett enkelt klick! 🙂

Fototriss västra hamnen 01I Västra hamnen kan man titta på modern arkitektur,

Fototriss västra hamnen 02spegla sig i välpolerade snurrande stenar eller…

Fototriss västra hamnen 03ta sig ett svalkande dopp från någon av bryggorna.

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Detta inlägg publicerades i foto, Malmö, Privat och foto och märktes , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Fototriss-Just nu

  1. Munin skriver:

    Ser riktigt fint ut där du befinner dig! Turning torso som byggnaden kallas tycker jag har en riktigt spännande arkitektur!

  2. Mattias skriver:

    1’an är ju riktigt coolt fotat 🙂

  3. Jah Hollis skriver:

    Onekligen välbekanta och snygga miljöer. Det tycks finnas en oändlig variation på motivet Turning Torso. Själv tog jag mig inte ända dit ut i dag.

  4. Mats skriver:

    Nu fick jag hemlängtan!

    Jag gillar stenen – tossepinnen är nästan sönderfotograferad…

  5. Fotonissa skriver:

    Titta havet, det fanns ju hav där ju… Kul kula/boll/spegelgrej du hittat. 🙂

  6. Tinkerbell skriver:

    Första bilden tycker jag mest om … häftig byggnad!

  7. Gärdsmygen skriver:

    Jag brukar sätta Turning torso högt men idag blir det bilden av de badande. SOMMAR!!!

  8. marie roxbro skriver:

    men oj…bor man verkligen i den byggnaden…blir yr bara att titta på den :-))…första bilden blir min favorit även om alla bilder är bra….ha det gott

  9. Pialotta skriver:

    Underbart vinklad kamerabild på Turning torso.. så vacker.. din tvåa, den ”polerade stenen” kul med speglingen med dig i focus:-)

  10. Verkligen en annorlunda vinkling på Turning Torso! Snyggt med tornet i mitten och de andra byggnaderna på var sin kant. Den blå byggnaden är för övrigt en av mina favoriter i Västra hamnen.

    Av detta resonemang förstår du säkert att den första bilden är min favorit, även om de övriga också uppskattas.

  11. Twiggy skriver:

    Gillar oxå torsobilden bäst, dock på grund av allt det blå i bilden!

  12. Cecilia Artista skriver:

    Wow – visst finns det fin arkitektur i Malmö och naturligtvis är Turning Torso en av dem. Jag besökte Bo01 i Malmö och visst fanns det såå mycket fint! Kul att man tar tag i gamla områden och gör dem intressanta för nya generationer = bra utveckling!

  13. Gunvor skriver:

    Såå jättesnygga bilder från Malmö. Första o andra bilderna jätteläckra! Sista inte dum den heller du!

  14. Doglady skriver:

    Skitfina Malömöbilder, min gamla hemstad. Har stått på baksidan av ”mässområdet” när det var storm och kikat upp på den då svajande Turning Torso och det var riktigt kusligt. Bilden med kulan är också läcker, den blir min favorit.

  15. Helena Kulle skriver:

    Haha, kul med speglingen i kulan.

  16. stromma skriver:

    Vilka fina variationer på bilderna och det första fotot
    med det välkända hööööööööga huset får jag nästan
    svindel av, även här vid datorn :-)))).

    strömma

    http://stromma.wordpress.com

  17. Monica skriver:

    Det snurrade tornet är verkligen en speciell byggnad. Det känns som om man skulle bli snurrig i huvet av att vistas där inne 🙂
    Tjingeling
    Monica

  18. Ida skriver:

    Snygga bilder!
    KB är verkligen inte alls dumt. Synd att Mejeriet i Lund passerat sina glansdagar. Nu lyssnar jag genast in mig på Candlemass. Aldrig hört förr faktiskt. Svenska och allt! I like! Grymma gitarrer. Kanske får bli ett KB-besök för mig med.

    • christermagister skriver:

      Candlemass är ett av få band som spelat sedan 80-talet som jag tycker släpper bättre nya skivor än de ”gamla klassikerna”. De har bytt sångare några gånger, men det är basisten och låtskrivaren Leif Edling som är kuggen i hjulet. (Lyssna även på hans band Krux om du gillar tunga grejer!) Den nuvarande sångaren Robert Lowe sjunger på skivorna ”Death magic doom”, ”King of the grey islands” och liveskivan ”Lucifer rising”.

      Hör av dig om du ska gå, så kan vi ta en ”bloggskål”! 🙂

  19. Marie skriver:

    Ja, det var snygga bilder. Känns ingenting svenskt över dem. Jag får en känsla av mer sydländska breddgrader när jag ser dem. Sverige är lite roligt på det faktiskt, det erbjuder en stor mångfald när det gäller just utseendet, vyerna. Jämför bara dessa bilder med de jag tog över vidderna i norrland. Det är så att man skulle kunna ta gift på att de inte kommer ifrån samma land.

Lämna en kommentar