Sommarväder

I veckans Fototriss är temat ”Så här ser det ut där jag är i dag” och uppdraget är att publicera nytagna bilder så att vi får en inblick i hur långt våren har kommit i olika delar av landet: ”På vissa håll är det nästan sommar och på andra håll ligger snön fortfarande djup…”

Mina bilder togs i går (sön 2 maj) och som ni ser är det sommarväder här i Skåne. Det var inte lätt att välja ut tre bilder från den härliga strandpromenaden och fler dyker upp så småningom. Den första bilden valde jag eftersom det inte är ofta jag själv är med på bild här i bloggen (man kan säga att min sambo och jag delar på denna fototriss eftersom även hon är fotograf). Själv är jag en riktig badkruka, men jag ville visa att de skånska barnen under höga skrik har börjat bada, och den sista bilden tänkte jag kunde illustrera skillnaderna i landet… Kanske kan någon fortfarande göra snöänglar medan vi gör sandänglar? Kan det vara så annorlunda? Det ska bli spännande att se alla andra bilder!

Fler vårbilder från Skåne finns i min andra blogg. ”Expedition Skåne 2009” finns än så länge i fyra avsnitt: Knäbäckshusen och Vitemölla, Falsterbo-Skanör, Dalby, Snogeholm och Sövdeborg

fototriss-3-maj-01fototriss-3-maj-02fototriss-3-maj-03

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Detta inlägg publicerades i foto, Privat och foto och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Sommarväder

  1. kaxibraxi skriver:

    De två första bilderna är riktigt sköna men den sista är riktigt rolig. Ser ut som en Ninja Turtle i relieff!

    En bloggfråga – hur gör man så att man slipper godkänna alla kommentarer? Jag vill att de bara kommer upp. Ser att du har samma wordpress som jag har och därför en som kanske har svar:)
    Veronica

  2. Anne-Lie skriver:

    Jag är en rackare på snöänglar men har aldrig kommit på iden med sandänglar – gillar det!!

  3. Ingrid skriver:

    Vilken kul idé med sandänglar, det har jag aldrig sett förut. Ni ser verkligen ut att ha ett härligt sommarväder!

  4. Della skriver:

    Första gången jag ser en sandängel. Tack för den! Ni ligger en bra bit före oss vad gäller sommarväder.

  5. Znogge skriver:

    Havet är alltid havet så det är vackra bilder alla tre! Den första bilden blir min favorit.

  6. thorgun skriver:

    Härlig känsla i bilderna, känns mycket och bra att se på dem. Sandängeln ser så där lite härligt skelettig ut.

  7. Wickan skriver:

    Jaja, bada… suck… det får vi nog vänta med minst 1,5 månad o då är det inte ens skönt i vattnet! =)
    Snöänglar går inte att göra mer, tack o lov. Det är det jag alltid har sagt, jag är född på fel ställe!!

  8. lilalili skriver:

    Din sista bild är min solklara favorit här hos dig idag! Här i Halland pratar vi inte om sol, värme och bad – vi har det ;D
    Jag önskar dig en skön kväll! Kramis

  9. Nollan skriver:

    Ser ut som en skön strandpromenad, men jag förstår att du väljer att hålla dig på torraland:) Du har verkligen lyckats fånga både värmen och kylan på din andra bild, brr! Sista med sandängeln var kul, blev ju en högst annorlunda ängel!

  10. Nilla skriver:

    Underbart att se våren i skåne. Åker dit om en vecka. Har själv vandrat på den stranden. Kul med en sandängel. /Nilla

  11. Lasseivomma skriver:

    Snygga bilder. Den första skulle kunna vara från västindien eller något sådant. Sandängel är ett nytt fenomen för mig. Bästa bilden med tanke på datumet är nummer två.

  12. petralin skriver:

    Jag älskar snöänglar så sandängeln får bli min favorit!

  13. Cissi skriver:

    Här råder verkligen kontraster i veckans fototriss. Härligt att se nästan somriga Skåne med bad och allt. Favoriten blir ju den andra bilden.

  14. HelenJ skriver:

    Jo, det badade faktiskt några ungar i sjön här idag – men hu så kallt det måste ha varit! Dina härliga bilder däremot ger åtminstone intryck av att vara varma. Ja, kanske inte den första då =)

  15. Moas skriver:

    Men vad härligt.. snöänglar.. det bara måste jag testa i sommar.. för badkruka är jag så det får allt bli liiiite varmare innan jag kastar mig i det blå vattnet.. ha det gott..Monica

  16. Artlover skriver:

    Åh, gå å bada redan? Härliga och ljusa bilder från havet som jag också älskar.
    Hade:-)

  17. Mats skriver:

    Åh så fint!
    Jag ser att du går söderut – orkade du gå hela vägen till Vik? Det händer mycket med landskapet där och om man inte har förstått landhöjningens mysterier är det ett bra ställe att studera fenomenet.

    Nästa gång får du höra av dig!

  18. Christer skriver:

    Mats, promenaden söderut var bara arrangerad för fotots skull, egentligen gick vi norrut… 🙂

    Vi hade inte tänkt åka så långt som till Knäbäckshusen, det bara blev så, och därför hade jag inte ditt nummer med mig. Om vädret tillåter så dröjer det nog inte länge innan vi åker tillbaka, och då ringer jag!

  19. Mats skriver:

    Aha – allt för konsten!

    Då har du söderut kvar att se fram emot, och NU ska jag sluta tjata…

Lämna en kommentar