Fototriss-Svartvitt

Jag tycker ofta att svartvita foton är vackra, men jag blir sällan riktigt nöjd med mina egna… Det är som att jag saknar färgen när jag sätter mig och mixtrar med bilderna. Kanske för att jag har sett motiven i färg från början?
fototriss svartvitt
Fler svartvita foton här

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Detta inlägg publicerades i foto, Privat och foto och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Fototriss-Svartvitt

  1. Mats skriver:

    Moss!
    Jag håller med dig – svartvitt är liksom en effekt som låtsas att det är gammalt och jag vet inte varför? Om det inte är en mystikation…

    Men trädet var spännande!

  2. lilalili skriver:

    Jag tycker väldigt mycket om dina svartvita bilder! Alla 3!
    Hoppas du får en skön vecka! Kramis

  3. Photo By Roger skriver:

    Tycker att du lyckats riktigt bra med dina svartvita bilder, ”skuggträdet” är riktigt snygg och får bli min favorit. Keep it Black&White, riktigt bra jobbat.

  4. Annika skriver:

    Det blev en bra triss i svartvitt. Även jag finner trädet xtra spännande.

    Tycker om att du ringat in tre klassiska fotoområden: Gatufoto, natur och porträtt.

  5. Öpedagogen skriver:

    Trädskuggan/skuggträdet är superfiiin!!! Hade inte blivit lika effektfull med färg…

  6. Susanne Lindén skriver:

    Fina foton!! ”Skuggträdet” har du fångat jättefint… men favoriten blir porträttet på ”fröken”.
    Ha det gott!

  7. Majsan skriver:

    Sv/v bilder är stilrena på något vis.. ger lite liv åt fantasin åt oss som inte sett originalet… men ger också ett djup som färgbilder inte kan åstadkomma. Så tycker i alla fall jag.

    Din triss här är fantastisk!

Lämna en kommentar