Dagens diplomat

makaronerTill och med amerikanska kongressmän kan tycka att Israel går lite långt i sin blockad av Gaza, DN:

När exploderade linsbomber senast? Håller någon på att döda er med en makaron”

(Brian Laird)

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Debatt och politik, Humor och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Dagens diplomat

  1. Kraka skriver:

    Ibland kan man inte låta bli att skratta åt de barnsliga uttrycken à la sandlåda som konflikten tar sig. Men det är verkligen inget att skratta åt, det är ett hemskt allvar med död och förintelse som pågår där borta.

  2. Eric skriver:

    Om vi inte slutar behandla Israel med de fina silkesvantarna och konfrontera dem, jämlikt med andra länder så gör vi oss själva till ett löje!.

  3. Pasta skriver:

    Israel vill ha ett slut av raketerna. De kan inte gå efter raketramperna. Är det inte linsförnekelse eller liknande som världssambundet föreskriver? Vad säger diplomaten? Vad ligger ett steg lägre. Kanske acceptera. Ta av silkesvantarna och låt Hamas skjuta. Det är ju nästan bara judar som träffas i Askelon, Ashdod och Sderot.

  4. hmm skriver:

    Konstigt att så få svenskar egentligen känner till Islam – muslimska bördraskapet etc…

    Har ni en aning om vad som händer i världen??
    Jag uppmuntrar alla att läsa båda sidor av konflikten.
    Jag uppmuntrar alla att själva läsa Koran och Hadeeth – fråga om muslimers version – fråga ickemuslimer om deras Islamiska version…se vad som händer ute världen.
    SKAPA EN EGEN BILD…jag har läst så många skrämmande bloggar och kommentarer – om dessa är skrivna av svenskar så är vår demokrati i fara – detta är min åsikt.

  5. thommym skriver:

    Jag tror pastaförbudet är ett försök av Israel att hålla konflikten vid liv. Tänk om palestinierna hade gått och blivit pastafarianer, då hade de inte haft några att fajtas mot längre.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Det_flygande_spaghettimonstret

  6. hmm skriver:

    http://jihadimalmo.blogspot.com/

    Det det dags att debatera helheten. För att förstå denna konflikt måste det till mer än några demonstrationer med raketer och stenar – det krävs en stor och grundläggande kunskap från allas perspektiv.

    Det pågår ingen förintelse i Palestina…det har dött fler kristna Caledonier i Irak än vad det dött Palestinier i Israel.

    Fler kristna Libaneser har dött i sitt eget land på grund av muslimer än vad det dött Palestinier. Samt att flera hundratusen har flytt.

    Det dör fler kristna i Nigera och på ögrupper i Indonesien än vad det dör Palestinier. Varför protesterar inga muslimer mot alla dödade kristna??? För att de inte får demonstrerar mot sitt eget system.

    3000 dödade i Thailand av muslimer såhär långt – vilka protesterar???
    JAG JAG JAG JAG JAG JAG JAG JAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jag protester mot våldet i Kongo – sedan 1998 har c:a 6.000.000 miljoner människor dött …detta är förintelse/massaker…totalt olikt det som händer i Gaza.
    Darfur – mer än 300.000. Detta är slakt.
    Somalia med tiotusentals döda!!
    Allt detta får Palestinierna skrik att framstå som ett skämt. Palestinier kunde ha haft fred om de velat det. Vill Palestinierna växa och blomstra får de ta vapen i hand och kasta ut PLO/Hamas/Fatah/Hisbolla – och stänga ner allt hatspridande. Överallt i Muslimska världen skrivs hatböcker och ges till skolungdomar…detta är upptakten till storkrig för den som inte fattar det.
    http://www.asianews.it/index.php?l=en&art=5340 (ett exempel)

Kommentera

