Fototriss-dubbel

I dag har jag flängt runt i Kullabergs naturreservat och i Halmstad, men jag glömde totalt bort fototriss! När vi kom hem till Malmö och skulle handla i Västra hamnen kom jag dock ihåg veckans tema. Turning torso fick jag se i dubbel upplaga när den speglade sig i huset på andra sidan gatan. GB symbolen har dubblerats, och man kan ju också se det som att kiosken har dubbelt glass-sortiment. Den sista bilden kan även den tolkas på olika sätt; en skugga kan ju göra att man tror att man ser dubbelt, men det är också två fotografer som avbildas… Triss i dubbelt! 🙂
Fototriss dubbelKlicka på bilden för en närmare titt på torson. Fler dubbelbilder hittar du här.

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Detta inlägg publicerades i foto, Malmö, Privat och foto och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Fototriss-dubbel

  1. Cumulunimbus skriver:

    Gillar verkligen din dubbla Torso! Och blev nu dessutom dubbelt så sugen än vanligt på glass 🙂

  2. Mats skriver:

    Tänk att Torson tål att bli fotograferad från så många håll!

    Jag ser fram emot att höra om dina kullabergsäventyr – Nimis=Torson?

  3. Eva-Marie skriver:

    Du gjorde verkligen en fantastisk dubbeltriss idag! Älskar bilden på Turning Torso! Ha en god vecka.

  4. Jah Hollis skriver:

    Torson är ju ett numera inte helt obekant fotoobjet som tycks kunna varieras i det oändliga. GB-gubben och hans nya tjej hade jag också på gång i min triss, men de föll bort i sista utgallringen. Snygg triss.

  5. Bluewhiskey skriver:

    Men jösses så himla finurligt att få in hela trissen på samma bild. Imponerande 🙂

  6. Pialotta skriver:

    Väldigt effektfyllt .. så vackert i dubbel upplaga:-)

  7. Elin skriver:

    Vilken härlig triss. Nej du, inga miljoner för mig, inte ens futta 25:- Ingen turdag med andra ord.

  8. Jonas skriver:

    Torson är riktigt snyggt fotat!!! BRA!

  9. Anne-Lie skriver:

    Så glassgubben har äntligen träffat en tjej;-))

  10. LEna Norgren skriver:

    Torson skulle jag vilja se i verkligheten men har en bit ner till era breddgrader när man sitter uppe i Umeå…..men då är det ju härligt med foton…..å glassugen blev jag på titten!

  11. AKO skriver:

    Haha! Det här var första gången jag såg Turning Torso i dubbel upplaga. Bra sett!

  12. Barbro S skriver:

    Roliga och läckra bilder. Den första fascinerar mest

  13. Cina skriver:

    Turning Torso är verkligen outstanding..
    Otroligt läckert..

    Cina

Lämna en kommentar