Japaner, japaner…

I slutet av 80-talet var jag i Tokyo vid två tillfällen och att besöka Japan igen ligger definitivt på min topp-tio-lista över saker att göra när jag vinner en miljon.

Japan är så härligt annorlunda!

Där säljer till exempel inte bara hologrammet Hatsune Miku med den datagenererade rösten skivor, hon fyller även konsertlokalerna! (Läs mer i Sydsvenskan)

Länkar till andra bloggar om: ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Japaner, japaner…

  1. petter skriver:

    Japan är ett land, ett folk, ett språk och så fantastiskt! Tänk om Sverige kunde bevara sin egenart och vara lite eljest i denna multikultigegga utan att skämmas!

  2. Mia skriver:

    Helt sjukt otroooligt! Härligt att hitta på din blogg.

  3. janlenander skriver:

    Jag har precis kommit hem från en tvåveckors resa i Japan och kan inte annat än hålla med om att det är ett spännande land och många människor som har något att lära oss i Sverige.

    Apropos multikultur måste jag också nämna skillnader mellan olika delar av Japan och den härliga tolerans och positiva inställning när det gäller olikheter jag mötte under min tid där.

Kommentera

