Stressad

När man vaknar på söndag morgon och upptäcker att hjärnan redan är igång med att formulera meningar till en pedagogisk utredning som ligger halvfärdig på skrivbordet på jobbet så vet man att det är dags för en längre ledighet. Tack och lov är den snart här, och fram tills dess tror jag att jag ska unna mig en efterrätt lite då och då!

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Läraryrket och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Stressad

  1. Maths skriver:

    Jag vet hur det känns! Men själv snurrar min hjärna kring ett möte om vår arbetssituation med chefens chef nu på torsdag. Både Lärarförbundet och Kommunal ska vara med. Jag blir representant för vår stuga. En situation jag aldrig varit med om tidigare. Hjärnan förbereder sig, även på helgmorgonen.

  2. Pengberg skriver:

    Vi har för mycket att göra när inte ens söndagsmorgon är befriad från jobbfunderingar.
    Är just nu inne i medarbetarsamtals-svängen och kan konstatera att en av sex kan koppla bort jobbet på helgerna, en av tio tycker att arbetsbelastningen är bra (lagom).

  3. Morrica skriver:

    Jag är inte tillräckligt gammaltestamentlig för att sträva efter att koppla bort jobbet på söndagar – jag är en sån där hemsk en, en sån som hellre flyttar några timmar arbetstid från vardagen till helgen, gör färdigt rapporten eller dokumentationen eller vad det nu är, och gläds åt att kunna gå till jobbet på måndag morgon och veta att inget släpar efter. Jag gillar upplägget med förtroendetid, och njuter av att kunna flytta runt dessa timmar efter behov under läsåret – färre timmar här eftersom det behövs många fler timmar där – men jag är väl medveten om att det som jag upplever som stressreducerande upplever andra rakt tvärtemot.

    Lek ett par timmar?

  4. Ping: Slutet av höstterminen-stress « You're no different to me

Kommentera

