Fototriss – Röd

I veckans Fototriss har man åter igen chansen att vinna en julklapp från Coolstuff. Årstiden och temat gör att många bidrag antagligen består av julpynt, men eftersom julpynt inte riktigt är min grej plockar jag fram några andra bilder. Personligen tilltalar mig den tredje bilden bäst just nu; jag sitter nämligen hemma och helgjobbar.

Länkar till andra bloggar om:
, , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Fototriss – Röd

  1. Där har du jobbat bra…
    mycket snyggt med dom röda flaggorna…
    och rosorna…
    du kan du…

    Tjingelingen…

  2. Eva skriver:

    Snyggt med rött och svartvitt i den förta bilden 🙂 Gillar!

  3. Beppan skriver:

    Snyggt jobbat! Gillar de röda inslagen mot det grå och svart/vita.
    Första bilden får ett extra plus i kanten från mig! Intressant….

  4. Sister Moonshine skriver:

    Läckra röda trissbilder. Flaggbilden blir min favorit tack vare kontrasterna och dynamiken.

    Snyggt. Lycka till i tävlingen.

  5. Per-Anders skriver:

    Snygga bilder. Innehållet i bilderna tilltalar även mig.

  6. Matts skriver:

    Skoj med en Malmötriss Christer…Möllevångstorget kommer till sin rätt.

  7. LEna Norgren skriver:

    Härliga bilder och fanorna taket och cykelns röda i allt det gråa gav verkligen kraft åt bilden:Upp till KAMP!!!!Rosorna underbart vackra och en härlig Murphys sitter aldrig fel!!!!

  8. mittfotorum skriver:

    Snyggt redigerat! Trodde att bild nummer ett var LO-borgen
    men så förstod jag på Matts kommentar att torget finns i Malmö…
    Lycka till med fina bilder!

  9. Oliver skriver:

    Snygg bildbehandling i ettan! Hoppas inte Murphy´s law dikterar helgjobbet? Skämt åsido – en hejgjuten triss!

  10. Rajson skriver:

    Faller för första bilden, dels för fina bildbehandlingen och att den känns dokumentär.
    Fast lite ölsugen blir man allt!

  11. Cici skriver:

    En mycket snygg triss där den första bilden är lite utöver det vanliga. De andra två är också mycket snygga med härlig färger.

  12. Åke Blomqvist skriver:

    Snuggt trissat 🙂 Nu måste jag svalka med en bärs 🙂

  13. llherz skriver:

    En röd accent ar alltid rätt, snyggt trissat.

  14. Jah Hollis skriver:

    Har själv jobbat så mycket den här veckan att jag knappt kunnat ägna Fototriss en tanke.
    Men denna måste jag ju bara kommentera.
    För det första är det ju en fin triss och den innehåller i alla fall en bild med levande människor i , till skillnad från finalbidragen där de i stort lyste med sin frånvaro (ja utom ett öga då).
    Den tredje bilden är ju tagen ur en för mig mycket välbekant vinkel:
    http://jahhollis.blogspot.com/2011/07/tema-fredag-den-22-juli-valja.html
    Ha en trevlig helg!

Kommentera

