Christermagister Magazine

Ibland går det lite väl snabbt i det digitala mediaflödet tycker jag; intressanta artiklar, bloggposter och diskussioner försvinner ur sikte i en rasande takt. Därför har jag tänkt göra sammanfattningar av den senaste tidens händelser med någon slags regelbundenhet. För att lära mig något nytt har jag valt att använda mig av ett annat bloggverktyg och min sammanfattning blir därför separerad från den här bloggen.

Det första numret av Christermagister Magazine finns nu publicerat och du behöver bara klicka på bilden här nedan för att läsa det. I magasinet lyfter jag inte bara fram vad jag uppfattar som de intressantaste inläggen i min egen och andras bloggar från den senaste månaden, jag har också lagt till några nya kommentarer och nytt material som rör både skolans värld och den mer privata sfären. Som exempel finns John Hatties ”lärartermometer” över vad som fungerar i skolan publicerad. Jag berättar också hur min relationspedagogik har gynnats av att jag klappade tigrar i somras, skriver om att ge sig ut i skolans omgivningar för att uppleva matematik och jag kommer med ett musiktips. Som om inte det vore nog skulle Tysta Tankar-Mats ha varit månadens omslagspojke om bara mitt magasin haft en riktig framsida! 🙂

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Christermagister Magazine

  1. andersbwestin skriver:

    Lycka till med magasinet.
    Riktigt bra idé tycker jag.

  2. Maths skriver:

    En ambitiös idé och ett litet annat upplägg en en vanlig blogg. Lycka till!

  3. Lilian skriver:

    Mycket bra idé!
    Detta skall bli spännande att följa.

  4. Mats skriver:

    Ibland är du nästan för underbar!
    Tack!
    Hoppas du får ett skönt lov.

  5. Plura skriver:

    Trevligt och lycka till!

Kommentera

