Pingvin på äventyr

För ganska många år sedan utsåg jag och ett gäng goda vänner Spirit animals (djur som vi på något sätt förknippade personen med) åt varandra. Lustigt nog blev mitt djur en pingvin trots att jag varken gillar att gå klädd i frack eller kyla… Den vilsna pingvinen som fått sådan uppmärksamhet de senaste dagarna är dock ett tecken på att mitt Spirit animal inte är helt tokigt valt; jag har nämligen inget vidare lokalsinne…

Nu är den sista arbetsdagen avklarad och jag tar sommarlov även från det seriösa skolbloggandet. Jag njuter i stället av ledigheten i Thailand tillsammans med Hanna och planerar att bara posta ett par bilder lite då och då. Skamlöst lånar jag en idé från två andra bloggare med fotointresse och har köpt en liten pingvin som kommer att följa med mig i sommar och förekomma på bilderna. För att garantera att semestern inte bara ska bestå av tempel och stränder tar jag också med Partysmurfen…

(De två inspirerande bloggarna är förstås Mats som har sin ”lille vän” (jag tror inte att han är tacksam för Freudianska tolkningar av detta 😉 ) och Kristina Alexanderson som tar fantastiska bilder av sina Star Wars-figurer.)

Pingvinen trivs utmärkt bland böckerna som ska packas ner i resväskan, men Partysmurfen är lite orolig; ”hur kul kan det här bli? ….. TUUUUUT!

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Pingvin på äventyr

  1. Mats skriver:

    Jag ser fram mot att följa dig och är stolt om jag lyckats inspirera!

    Freud for ever!

  2. Mr Day skriver:

    Jag har alltid sett pingviner som små kloka varelser som utvecklat strategier för sin överlevnad. Om en eller annan snurrrar till det och kommer bort nån gång så får vi väl se detta som rätt så mänskligt. Tycker pingvin passar herr magister rätt bra.
    Trevlig resa och bli inte borta allt för länge, vi vill ha en höst med många skarpa iakttagelser och kommentarer.

  3. Ska bli roligt att få ta del av 🙂

  4. Monika Ringborg skriver:

    Pingviner gillar jag!

  5. Andreas Bengter skriver:

    ny utsåg alltså spirit animal åt varandra var det en kul grej eller en new age grej?

Kommentera

