Snälla…

Efter att ha spenderat jul och nyår i de gamla hemtrakterna är jag tillbaka i Malmö och det är tydligen inte bara jag som är trött på vinterns grepp om landet…

Ytterligare ett par bilder som visar vinterns konsekvenser finns i min privatblogg.

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i foto, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Snälla…

  1. Plura skriver:

    En stilla nåd att bedja att det vita smälter bort. Vore hemskt om det låg till april i år som förra året.

    • Morrica skriver:

      Det ligger så länge som det ligger. Om gångbanor och vägar hölls rimligt röjda och man lät bli att vräka salt över snön utan sparade detta till isen vore det mindre problematiskt.

      Sörlänningar *suckar*

  2. janlenander skriver:

    Jag vill väl inte ha kvar snön till april men jag måste säga att just nu gläds jag storligen åt det extra ljuset, jag gläds åt knarret under skorna och jag gläds åt att det skapas ny annorlunda skönhet. Bilden kan också tolkas som en bön om att få ett härligt vackert vitt täcke som hjälper igenom årets mörka tid.

Kommentera

