Inte bara lärare – Orange Club

I den helt nya serien Inte bara lärare presenterar jag Johannes Masud, lärare och sångare i bandet Orange Club från Södertälje. Bandet har precis haft releasparty för sin andra EP och jag är lite ledsen att jag missade det.

Serien Inte bara lärare är faktiskt så nyligen uttänkt att jag inte har en aning om hur jag ska fortsätta, så om du har något tips på pedagoger att lyfta fram tar jag tacksamt emot det. Har du en egen blogg kan du förstås skriva ett eget inlägg om dig själv eller någon annan pedagog som också sysslar med något annat (för det måste väl finnas fler? 😉 ). Skriv gärna en kommentar i det här inlägget och lämna en länk i så fall; för visst vore det lite kul att kunna visa upp hur varierande människor vi ändå är? Jag har en känsla av att vi framstår som ganska stereotypa för omvärlden…

Länkar till andra bloggar om:
, , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Inte bara lärare och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Inte bara lärare – Orange Club

  1. MarySaintMary skriver:

    Hehe. Typ alla lärare jag har haft/känner är antingen kommunpolitiker (samtliga vänsterpartister f.ö.) eller musiker eller både och.

    • Christermagister skriver:

      Jag känner minst en som är moderat och sysslar med porslinsmålning… Häng kvar så får vi se om jag hittar någon variation så småningom, i annat fall får vi starta världens största proggband! 🙂

  2. tobias skriver:

    Ofta finns det man söker närmare än man tror.
    Har tyvärr inte tid att vara med i proggband just nu eftersom jag släpper soloskiva 14 januari och ny singel med mitt band Emerald Park veckan efter. Hoppas den hamnar på P3 som den förra gjorde 🙂
    I morgon ska jag dock skriva åtgärdsprogram.

    http://www.myspace.com/emeraldpark
    http://www.23seconds.org (för fri nerladdning av musiken som är Creative Common vilket ju bla betyder att man kan använda den i utbildningssyfte)

  3. agnes i Lund skriver:

    Ja, det är nog den där känslan av att inte vilja bli stereotyp som gjort att jag sökt mig utanför skolans värld (för att trots allt komma tillbaka, eftersom jag insett att det inte finns något bättre jobb): förlagskurs, lektör och korrläsare, guideutbildning, bokhandlare.

  4. Johannes Masud skriver:

    Tjena Magistern.

    Om du inte vill fortsätta missa våra gig föreslår jag att du hittar oss på facebook. Våra vänner får alltid veta vad vi pysslar med.

    ”You’re a word not worthy to mention, I’m the teacher and you got detention” – Nick Royale

Kommentera

