Diskret…

Jag har inte direkt basunerat ut på min arbetsplats att jag bloggar och när jag ställde upp på en intervju för Skolvärlden tänkte jag att det antagligen skulle bli en liten diskret artikel som ingen noterade… Artikeln i nästa nummer kanske är diskret, men eftersom man använder den och en bild av mig som teaser i detta nummer har det redan uppmärksammats. Tidningen plockades fram under måndagsmötet och numera kallas jag ”omslagspojken”… 😉

På minuskontot (?) noterar jag att jag måste vara än mer försiktig med hur fingrarna sprätter iväg på tangentbordet i framtiden och på pluskontot att flera av mina kollegor verkade bli lite sugna på att börja blogga.

Äh, ”än mer försiktig…” förresten , jag står förstås för vad jag skriver och hänger inte ut enskilda personer. Min största oro är att någon ska tolka det jag skriver som personlig kritik trots att det inte är menat så, men jag hoppas att de i så fall har styrkan att ta upp det med mig så att vi kan reda ut saken!
——————-
Under strecket finns i dag en länk till den tredje delen i serien om diagnoser. I dag handlar det om hur skolorna beviljar och utformar stödet.

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto, reflektioner, Skolvardag. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Diskret…

  1. Starkt jobbat av en gammal brunnsängsterrorist 🙂 Vi kanske får gå på kändisfest tillsammans snart. Freetime börjar ge eko i värden! Världsnyhetstidningen Ditt Södertälje och Länstidningen nästa för mig. Vi syns på kändispremiärerna!!

  2. Jan Lenander skriver:

    Jag hör till de som blivit inspirerad av dig till att själv formulera tankar och se till att lärare blir mer aktiva i samhällsdebatten.

    Min senaste hjärtefråga är Att lärare prioriterar olika är det som ger skolan kraft

    Lycka till Christer!

  3. Rektorn själv skriver:

    Stort grattis till den uppmärksamhet du fått.
    Har läst igenom en del av bloggarna och haft mycket nöje.
    Fortsätt gärna magistern

  4. Vad roligt att de skriver om dig, den artikeln ska jag självklart läsa!

    Jag vet att vi diskuterade det här med att ”blogga på jobbet” på flumpedagog-sidan förut, om vi kunde tänka oss att använda vårt bloggansde i en CV etc. Det är inte lätta frågor och jag tror att det är lätt att börja censurera sig själv när man vet att man har kollegor (och chefer) som läser.

    Grattis till uppmärksamheten! Förresten, visst är det lite spännande vilka vägar ens blggande kan få en att ta?

    • janlenander skriver:

      Christers framgångar i att göra lärare synliga är en inspirationskälla. Tillsammans ska vi säkert kunna göra det till en tillgång att vi vågar vara tydliga med våra åsikter även när rektor kan läsa dem.

Kommentera

