Hård som stål

I min bloggpanel kan man se vilka ord och fraser som någon har sökt på och hamnat i min blogg. När någon har sökt på saker som ”pedagogik” och ”kepsförbud i skolan” kan man ju hoppas att de blir nöjda med resultatet, men ibland måste det bli helt fel! Häromdagen sökte någon med frasen ”barn behöver uppfostring samma som stål”…

Min musiksmak är hård som stål (i går var jag på en konsert med W.A.S.P. som du kan läsa om här och här), men annars förespråkar jag snarare en klart softare linje…

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hård som stål

  1. Jan Lenander skriver:

    Att låtsas vara hård och låta eleverna avslöja mig är ett av mina små nöjen. Det får dem att växa.

  2. katedervarg skriver:

    Jag har varit på en föreläsning där man sade att det bara var en nyansskillnad mellan att undervisa elever och att dressera hundar. På en föreläsning under en studiedag på högstadiet. Och ingen protesterade.

    Annars har jag fortfarande ringande i örat den lärare som jag mötte när jag var på praktik. Han sade att han alltid när han fick nya klasser mätte ut den svagaste i klassen. Honom ägnade han sedan mycken möda åt att tukta. Därmed fick han resten av klassen på sin sida, eftersom han framstod som den självklara ledaren.

    Än idag vet jag inte om det var satir eller om han verkligen var galen på allvar.

Kommentera

