Konst

Fler bilder på konst finner du på Tema fredag.

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i foto, Malmö, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Konst

  1. Jah Hollis skriver:

    P-huset Anna om jag inte tar helt miste.
    Det roliga med det är ju att konsten varierar och att den får vara i fred (vad jag fattat i alla fall) under den tid den ska vara där.

    • Christermagister skriver:

      Ja, det är alltid spännande att gå förbi och se hur väggen ser ut. Jag tror att målningarna får sitta i en vecka, men hur de organiserar det hela vet jag inte…

      En lite rolig anekdot är att första gången jag var i Malmö så hade jag ingen som helst koll på staden eller vart jag skulle ta vägen, så vi körde in i staden med hjälp av karta och svängde av på en liten väg där vi kunde stanna för att kolla in kartan lite närmare. Det råkade bli precis här och det stod 5-6 killar och målade… Jag började faktiskt fundera på om jag kört så fel att jag hamnat i New York! 🙂

  2. Anne-Lie skriver:

    Helt annat än klotter det här!

  3. Beate skriver:

    Jag älskar graffiti – när den är som bäst. Mera sådan konst säger jag bara:-)))

  4. Men hjälp va tufft!

    Tack för denna info – jag har besökt Malmö många gånger de senaste åren och hade ingen aaaaning 😉 om att det fanns nåt sådant där.
    Man får verkligen en känsla av STORstad.

    Nu vet jag vad jag skall kolla in nästa gång.

  5. Erik "Semlan" skriver:

    När graffitin är så här snygg så välkomnar jag den. Speciellt på ställen där det bara är grå betong eller något trist plank. Förstår att du trodde dig ha kört fel och plötsligt var i New York. Snygg graffiti behövs det med, verkligen konst.

  6. Pysselfarmor skriver:

    Åh så snyggt! Dit ska jag gå nästa gång jag är i Malmö – konst Ja!

Kommentera

