Christermagister slimmar sig

Under förra veckans shoppardagar blev det obehagligt tydligt att jag haft en god sommar…
Min första tanke var förstås, ”årets storlek medium är mindre än vanligt”, men sedan tvingades jag inse att det nog var jag som hade blivit lite större. Så nu slimmar jag mig inför höstterminens start (för jag köpte givetvis kläder i M i alla fall…) och det gör jag på det enda sättet jag har förstånd till och är beredd att kompromissa på; jag äter samma mat som vanligt, men i lite mindre portioner och äter mer av kött och grönt än av ris, pasta och potatis, jag byter ut kvällsgodiset/chipsen mot frukt och grönt och jag promenerar ett par timmar om dagen. När höstterminen sätter igång ska jag nog börja utnyttja mitt gymkort igen också; kanske kan jag t o m lura med Mats till gymmet… Han tycks ha hamnat i ungefär samma läge, men ”funktionsbyxor” är jag ytterst tveksam till! Det låter farligt! 🙂

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Christermagister slimmar sig

  1. Janne skriver:

    Medium?! Är/var du så liten? Förvisso är L lite för stort för mig, men inte mer än att det känns som ”loose fit”. 😉

  2. Mats skriver:

    You give me an offer I can´t refuse?

    OK – jag är med!

    Vi struntar i byxorna…

  3. enligt O skriver:

    Mode- och fitnessblogg. Vad har hänt Christer?

    • Christermagister skriver:

      🙂 Jag har ju fått önskemål om lite mer privat, men jag lovar att det inte ska bli för mycket! Dessutom hände det ju ingenting inom skolpolitiken på ett tag, men nu verkar det som att det tar fart igen.

      • Lilla O skriver:

        Funderade på dagens outfit, men det skulle bli grymt tråkigt. Jeans, svart topp och någon form av huvtröja eller kofta. Varje dag. Typisk tråklärare.

        Det börjar klia lite i skoldebattsfingrarna, men vi får se hur mycket skrivet om skola det blir.

Kommentera

