Politiska telefonsamtal

Härmed lovar jag att lägga alla andra ståndpunkter åt sidan och inte rösta på det parti som ringer upp mig!
….Reklam i brevlådan kommer inte att innebära omedelbar bojkott, men jag tycker egentligen att det enda som kan kallas ”samhällsinformation” är information om när valet äger rum och hur man gör för att delta.

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Debatt och politik, Privat och foto, reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Politiska telefonsamtal

  1. Mats skriver:

    Tuffa bud!
    Jag känner hur isflaket vi står på smälter ner i kanterna…

  2. elina skriver:

    Försök att ringa bara, hemligt nummer. Och kan ni inte läsa på dörren ”reklam, nej tack” förstår man direkt att ni kan inte heller klara av att styra landet.

  3. Det nya är det här med dörrknackning och det tycker jag är ännu värre. Jag vägrar delta i något sådant. Jag blir själv bara sur när folk ringer och stör mig eller ringer på dörren och stör mig. Då går det inte att utsätta andra för det heller.

    • Christermagister skriver:

      Hmmm, dörrknackning leder nog inte till direkt bojkott, även om jag helst är utan besök. Telefonsamtal känns faktiskt värre. Det finns liksom ingen chans att de kan framföra några vettiga argument i telefonen… Men det beror nog på att jag inte gillar att prata i telefon överhuvudtaget. Jag tycker att båda formerna av reklam är nedvärderande på något sätt. Som att de skulle kunna slänga ur sig några floskler på några minuter och på det sättet få mig att ta ett så viktigt beslut!

  4. Jan Lenander skriver:

    De viktigaste företrädarna för det parti som besöker eller ringer upp mig kommer att få ett mycket argt mail att besvara men eftersom det här är en dum trend där det är omöjligt att förutsäga vilket parti som har någon korkboll som hör av sig måste jag nog välja att låta andra saker väga över när det gäller vad jag ska rösta på.

    • Christermagister skriver:

      Jag har några olika alternativ, så jag har råd att chansa! 😉

      Om jag skulle bli utsatt för total telefonterror och bara få KD eller SD kvar får jag väl ompröva mitt beslut…

  5. michaeleriksson skriver:

    Personligen skulle jag gärna se ett system där partier har rätt att skicka ett enda informationspaket av en viss maximalstorlek—och i gengäld inte får ringa, besöka, skicka reklam, mm.

    Förbudet bör kanske även utsträckas till annonser, TV-reklam, ody. (TV-debatter, websiter, och liknande, vore naturligtvis tillåtna.)

  6. Michael Eriksson, vilken utmärkt idé! Det är ju faktiskt skattemedel som går åt till allt detta förbålda kampanjande. Strikta regler, lika för alla och bollen hos väljarna om man vill ha mer information eller kontakt. Starta en facebook grupp så går jag med. 🙂

Kommentera

