Ny design

Jag har bytt utseende på bloggen, som du kanske ser. Det är inga större förändringar; i huvudsak får jag lite bredare plats för text och bild, en bakgrund och större och mer läsarvänlig text.

Vad tycker du? Är texten för stor? Saknar du någon funktion?

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Ny design

  1. Lars Johnsson skriver:

    Det blev helt klart mer läsvänligt. Hoppas dock att du skriver som tidigare.

  2. Lilla O skriver:

    Ser att du hittat till samma tema som jag! Tycker också om luftigheten!

  3. Morrica skriver:

    Nej, texten är inte för stor, men kanske, när du ändå möblerar om, vore det en idé att överväga ett teckensnitt utan serifer? Serifer gör en text på papper bekvämare för ögat, men har motsatt effekt på skärmen där det kan få effekten att texten flyter ihop.

    • Christermagister skriver:

      Jag vet inte om man kan byta teckensnitt, men jag ska kolla upp det. Läste att de hade valt det här teckensnittet med tanke på att det skulle bli bra vid utskrift…om det nu blir aktuellt någon gång…

      • Om man ska skriva ut kan man väl ändra typsnittet vid det tillfället? Testa html-taggar om du vill ändra typsnitt. Annars tycker jag att det fungerar utmärkt med serifer, då typsnittet är så pass stort.

        Som något av en estetiknörd tycker jag dock att du borde göra en ny, mer stilren header.

  4. Plura skriver:

    Det blev lite luftigare och ljusare.

    Nästa som när malmarna revs i slutet av 60-talet i Stockholm. Tyvärr är de förtätade och mörka numera. Vi får se om din blogg blir det med tiden oxå.

  5. Mats skriver:

    Att du vågar! Följde allt med?

    Jag tycker det är fint och ljust – lite renare. Det där med spaltbredd är svårt. Jag gillar smalt, men förstår att det är lockande med stora bilder!

    • Christermagister skriver:

      Allt följde med, det sparas i dina widgets. Man måste ”dra tillbaka” en del av dem till rätt ställe, men informationen finns sparad.

      En alltför smal spaltbredd ser lite fånig ut på stora skärmar också.

  6. Lotta Holmström skriver:

    Hej Christer, jag hittar ingen mejladress till dig. Skulle du vilja mejla mig din adress?
    Håller i övrigt med både om att det blev luftigare och om att det är lättare att läsa utan serifer på skärm.

Kommentera

