Feedback

Jag är jätteglad för att så många skriver kommentarer till mina inlägg. De gör bloggen levande och intressant eftersom de driver diskussionen vidare och visar på andra synsätt och åsikter. Jag lär mig någonting nytt av dem i stort sett varje dag. Tack!

Det är också många läsare som sällan, eller aldrig, kommenterar. Det kan finnas olika anledningar till det och jag respekterar förstås valet, men eftersom jag är nyfiken på vad även ni tycker har jag försökt underlätta feedbacken. Numera finns det en ”tummen upp”- och en ”tummen ner”-knapp under varje inlägg. Använd gärna den, men för guds skull, sluta inte att kommentera! 🙂

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Feedback

  1. MarySaintMary skriver:

    Finns den inbyggd i WordPress? Jag hittar bara ratingsystemet med stjärnor. Jag tänkte samma som du, att man hellre ville ge feedback anonymt kanske, men det är MÅNGA fler som kommenterar än som klickar på stjärnorna…

  2. Björn skriver:

    Hej Christer, längesen jag var här. Tycker om att du lagt dig till med en Pink Floyd-referens. Har du sett videon till låten? En mycket målande beskrivning. 🙂

  3. Kristian Grönqvist skriver:

    Jag slänger visserligen mest tegelstenar men jag tackar ändå…

  4. Arne skriver:

    Magistern får en röd bock för utelämnat bindestreck i ‘”tummen ner”-knapp’.

    (Kan man använda HTML i kommentarer t. ex. för att kursivera ”tummen ner”-knapp? I så fall borde det nämnas i anslutning till kommentarfältet. Detta var ett test.)

  5. Mats skriver:

    Tack för tipset – jag är lite kluven och vet inte om det här med tummar och stjärnor så kul. Om jag kritiserar betygen för dess korrumperande funktion – vill jag verkligen ha en massa stjärnor och tummar samtidigt?

    Jag testar tummar på kommentarer men tycker ser lite fånigt ut. Kan saker inte bara ”vara”?

    Fast det kanske alltid är kul med feedback!

    • Plura skriver:

      Det vet väl du Mats – alla önskar vi väl applåder när vi står på scen.

    • Christermagister skriver:

      Jag har nog tänkt definiera vad tummarna står för i anslutning till inläggen, men jag skulle önska att man kunde välja vilka inlägg som skulle ha tummar i stället för att alla får det automatiskt… Det står att man kan undanta vissa inlägg, men jag förstår inte vad ”Post IDs” är… Någon som vet var man hittar dem?

  6. Janis skriver:

    Funderar också över om tumfunktionen, om det är något för metabolismbloggen eller inte. Funderar också om inte betygsättande stjärnor vore mer det ultimata, och mer i tiden – en skolblogg ska väl också värderas, bedömas och betygsättas? 😉

    Jag gillar iaf din tumfunktion, då kan jag snabbt visa att jag läst och reflekterat. Det att vad min tumme egentligen avser blir för dig och andra läsare att tolka, det spelar väl mindre roll. Iaf för den modige bloggaren.

    • Christermagister skriver:

      Jag valde tummarna eftersom jag ville ha det så enkelt som möjligt, men de visar ju tydligt hur värdelöst ett betyg är om det inte även innehåller en förklaring; vad betyder egentligen ”tummen upp”? Att jag skrev med ett vackert språk eller hade en fin bild med? Att inlägget var lagom långt och lätt att förstå? Att läsaren håller med, men i så fall om vilken del?

      Jag tror att de är mest användbara om man definierar betydelsen, som i inlägget om supertjejerna.

Kommentera

