Ibland gör man rätt…

I går såg jag Markus Krunegård på KB här i Malmö och jag tänker att jag ska trycka upp en t-shirt att ha i klassrummet. På framsidan står det ”Ibland gör man rätt, ibland gör man fel”, och på baksidan ”lev med det”…

Jag tycker att den här låten är oemotståndlig; energin byggs upp långsamt under de första tre minuterna för att sedan explodera, och det fina med musik är ju att man kan tänka på vem eller vilka som helst när man står där i publiken och knyter näven och sjunger ”såna jävla sviiiiiiin!”

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Ibland gör man rätt…

  1. Johan Eckman skriver:

    Fan att man skulle missa det… Hur var konserten i övrigt?

  2. Mats skriver:

    Jag letar efter en jazzig kommentar men hittar bara Ten years after:

  3. Mats skriver:

    Det var denna jag letade efter. Krunegård är skör, TYA brutala och Basie är bara rått sväng:

  4. Janis skriver:

    Så bra! har lyssnat 4,5 ggr på raken nu! Tack för den!

  5. MarySaintMary skriver:

    Jag älskar den här låten nu!

    *nöjd*

  6. Em skriver:

    Jag har låten i min spellista och tänk att den lyckas dyka upp precis när jag läser detta inlägg! Låten är fantastisk!

    Nu spelas Lalehs ”Bjurö klubb”, vars text även den skulle passa utmärkt på en T-shirt. VI ÄR REDAN FRIA!!!

Kommentera

