Reality check – Snö

Bildlänk

Vintern är obehaglig överhuvudtaget, men jag hatar verkligen snö. Inte nog med att den är kall, blöt och i vägen, den är tydligen dyr också!

Snön kan ju vara så vacker”, brukar jag få höra när jag gnäller, och det håller jag med om. Snön kan vara vacker, men för mig som bor i en storstad är det ungefär lika relevant som att vattentemperaturen i Hurghada är behaglig just nu. Snön i staden är inte vacker.

Länkar till andra bloggar om: ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Reality check – Snö

  1. Plura skriver:

    Håller fullständigt med!

    Snö i storstaden Stockholm är skit. Ingenstans att parkera för alla snövallar.

    Och precis efter tre veckor, när snösvängen lyckats rensa gator och trottare, kommer det vita ner i mängder och förstör igen.

    Snö på vykort ja och till jul. Sedan räcker det!

    Men det verkar som det var tjugonde år kommer en sådan här prövning.

  2. malene skriver:

    skaffa längdskidor, då behöver du ingen bil att parkera med och vintern blir plötsligt förståelig igen…

  3. Anders B Westin skriver:

    Som skidåkande norrlänning njuter jag av en viss form av skadeglädje. Nu får dom känna på naturen dessa stadsbor!!

    Men visst. Nu börjar jag tröttna efter de senaste tre dagarnas envetna snöskottning. Jag är faktiskt uppe i nästan 8 timmar hårt slit de senaste 50 h.
    Snöslunga börjar ältas i mitt huvud.

  4. Kristian Grönqvist skriver:

    Och jag har flyttat från forskningen och Stockholm delvis pga det fantastiska fisket i Härjedalen och för de otroligt snörika vintrarna. Eventuellt är en kvinna också delaktig.I år har det dessutom varit rasande kallt. Dyrt det också… Men tystnaden mellan de uppplogade drivorna är oemotståndlig…

  5. Janne skriver:

    Här i Dalarna är snön inte blöt (inte förrän till våren i alla fall). Att skotta den lilla uppfart jag har blir mer som meditation än slit. Och jag längtar faktiskt efter nästa snöfall, bara av den anledningen… 🙂

Kommentera

