En liten rapport från paradiset

Just nu ser mitt schema ut så här:

-Går upp klockan halv nio
-Sätter mig vid en dator (med en kopp kaffe) och arbetar med mitt examensarbete till klockan ett
-Går ner till stranden, äter lunch och stannar där till klockan fem
-Efter en dusch arbetar jag ytterligare en dryg timme och sedan är det dags för middag och några öl med familjen.

Jag har sett att ni har snökaos… Här är det lite varmt, men det ordnar sig med en fläkt. Hyggligt skönt att slippa julstressen också! 🙂

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till En liten rapport från paradiset

  1. Mats skriver:

    Lucky bastard!

    Du vill inte veta hur kollektivtrafiken inte fungerar.

    P.S. Glöm inte källförteckningen!

    • Morrica skriver:

      Fungerar? *fnys*

      En timme! En timme fick jag vänta igår – på varje buss, och jag bytte tre gånger. Det är tre timmar av mitt liv jag aldrig får tillbaka.

      Tänkte som så, att vet du det, käre magister, så njuter du ännu mer av din tillvaro.

  2. Lisa skriver:

    Ja, så är det lätt och lustigt att arbeta. Själv ska jag försöka mig på en hemtenta med skollovslediga barn i huset, som behöver städas etc. men det ska nog gå det också. Och jul blir det ju ändå.

  3. Marie skriver:

    Åh, du har det besvärligt för tillfället ser jag 😀

  4. Mats skriver:

    Här är det minsann hårda bud.

    Julklappsförpackningar är svåra att källsortera och Alladinlådor ska vi bara inte tala om…

    Njut väl!

  5. Tobias Lindberg skriver:

    Det är bra att du sabbar miljön för oss alla, men va fan, det är ju viktigt att just du får det varmt och skönt mitt i vintern genom att flyga till Thailand. Jättefint!

Kommentera

