Nöff, nöff

Jag föll för grupptrycket och vaccinerade mig mot svininfluensan i dag. Jag tror att Skånes taktik med att skicka ut en kallelse till en viss dag var smart. Det är ju lättare att komma sig för att gå då… Det var lång kö när vi kom till vårdcentralen, men det flöt på bra. Efter ungefär en kvart var vi klara och ute i friheten igen. Nu är det bara att hoppas att man inte får någon kraftig reaktion på vaccinet…

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nöff, nöff

  1. Maths skriver:

    Jag vaccinerade mig igår och är nu lite öm i vänster arm. Känner mig också lite seg. Men segheten kan bero på att jag umgås med snoriga barn hela dagarna och fått deras förkylning. Alltså inte någon reaktion på vaccinet, skulle jag tro.

    Håller med om att en kallelse varit smartare. Här i Stockholm är det lätt kaotiskt. Fick höra att det är det är lättare att vaccinera än att sitta och i det oändliga argumentera med oroliga människor som vill bli vaccinerade omedlbart, trots att riskgrupperna inte blivit klara än.

    Det senaste är också att det inte är vaccinet som är flaskhalsen, utan bristen på sprutor. Det du!

  2. Plura skriver:

    Nu är det fyra veckor sedan jag tog nöff-nöff sprutan. Enda reaktionen lite ont i vänsterarmen.

    Enda biverkan jag haft är de knasigt formulerade frågorna i hälsodeklarationen. I varje mening var frågan formulerad med …du/dina barn…Min hjärna uteslöt då frågan direkt för det rörde ju bara barn.

    Och flaskhalsar i Stockholm, möjligen när alla vaknad upp samtidigt, att det skulle bli något med det svinaktiga rusade hela flocken till vårdcentralen samtidigt. När jag tog var det inte troligt att vargen skulle komma. Det hela var över på en kvart. Var bara att ta en kölapp och vänta som när man besöker banken vid sällsynta tillfällen.

Kommentera

