Förödande reklam

All uppmärksamhet är positiv brukar man säga i reklambranschen, men jag undrar jag… Jag fungerar inte efter den mallen i alla fall. För ett tag sedan bad jag välgörenhetsarbetare om ursäkt i min musikblogg, men skrev också:

Mobilabonnemangsterroristerna och alla andra försäljare tänker jag inte be om ursäkt, må edera företag drabbas av ett förödande blixtnedslag”.
(Hela inlägget)

Sedan länge har jag uppfattningen av att det är ”3” som skickar ut de värsta försäljarna på gatorna och jag skulle aldrig teckna ett abonnemang med dem!

När glassen ”Magnum” var ny retade jag mig på deras reklam och har på grund av det aldrig köpt en Magnum. Jag har smakat en gång, så jag vet att den är god, men det spelar ingen roll. Jag vägrar köpa den.

I dag när jag gick in på Expressens hemsida såg det ut så här:
Reklam på internet
De små bollarna hoppade och for och jag hade svårt att urskilja artiklarna. Nu är Expressen satt på svarta listan ett tag framöver!

På Spotify har de satt i system att plåga oss till att betala för ett premiumabonnemang, och det kan man förstå, men tjatet gör ju att de skapar avsky för den stackaren som köpt reklamplatsen. Jag har aldrig gillat Basshunter, men efter de senaste veckornas tjat från honom så spelar det ingen roll vad han någonsin kan tänkas släppa för musik; jag kommer att avsky den utan att ha hört den! Inte ett klick, inte en krona, kommer någonsin att lämna min hand och leta sig ner i Basshunters ficka!

Så fungerar jag. Har du några exempel på reklam som slår fel?

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Annonser

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Förödande reklam

  1. Jupps… Här: http://wtfdcom.blogspot.com/2009/10/ok.html

    men din var värre… min slutade fladdra framför texten om man drog pilen ur bild.

  2. Johan Eckman skriver:

    Jag skrev i förra veckan typ om en reklamfilm som jag störde mig sjukt på…

    http://www.johaneckman.se/2009/10/19/reklam/

  3. Kristian Grönqvist skriver:

    All TV-relam som framställer män som ev. välmenande mesiga fåntrattar och vill få det att framstå som en charmerande egenskap. Jag kan bjuda på det, men retas av den väldigt ensidiga beskrivningen.

  4. christermagister skriver:

    Gör ni som jag och vägrar köpa varor av de bolag som ni retar er på?

  5. Janne skriver:

    Jag stör mig på Basshunter för att det är han, tror jag. ”Boten Anna” är nog ett praktexempel på något som är avgrundsuselt och på samma gång toppar alla jävla listor.

    Annars störs jag inte så mycket av reklamen på Spotify. Nästan så jag får intrycket att mängden reklam verkar variera från person till person? I somras körde vi Spotify en hel kväll och ”utsattes” för reklam kanske tre ggr/timme, och knappast mer än 30 – 45 sekunder per avbrott. Väldigt lindrigt för att vara ”priset man får betala för gratis”… 😉

    • christermagister skriver:

      Beror på person? I så fall borde jag slippa reklam efter det här inlägget då… 🙂

      Jag tror snarare att det till viss del beror på tid på dagen…

      För mig är det lite för mycket när jag sitter hemma och pluggar på dagtid. Ibland är det ett avbrott efter var tredje låt! Det som stör mig mest är att de kör samma reklam och information om sina egna funktioner så många gånger.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s