Mönster och textur

I veckans Tisdagstema handlar det om mönster och textur. Jag har hårddisken full av bilder på klippor och trädstammar till ett projekt som inte har blivit av ännu, men här kommer ett litet smakprov.
Mönster och struktur

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i foto, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mönster och textur

  1. Cecilia Artista skriver:

    Vackra bilder på trädstammar!

    Jag har faktiskt också en trädstam med i dag! Vi är nog många som tjusas av naturens mönster och texturer.

  2. Lizaloop skriver:

    ja men du dessa foton var väl som klippt och skuret för dagens tema, själv valde jag glas för dagen!!

    ha en trevlig kväll!

  3. F e l i c i a skriver:

    Hej!
    Det är så att jag har blivit framtagen som finalist i en Månadens-blogg tävling! Det är min första och skulle vara grymt roligt att vinna! Så om du tycker om min blogg skulle det vara trevligt om du röstar på mig 😀

    http://elintoreborg.blogg.se/2009/october/finalisterna.html#comment

    Jag är blogg nr 1 ! 🙂 Ha det bäst!

  4. Wickan skriver:

    Passar utmärkt idag! Hmmm, vad är det för spännande projekt du har på G?

  5. Du visar ett av mina favoritobjekt trästammar eller slitet trä. Färgerna är förbluffande, likaså mönstret som naturen skapat. /Margareta

  6. Mats skriver:

    Jag är också lätt besatt och har en mikroskopisk inre hobbygeolog. Är det järnoxid som rödfärgar klippan?

    Kan du skilja på gnejs och granit?

    Vi har några åsar i Skåne som utmanar kunskaperna – du vet ju hur det är med lärare. Vi vill gärna kunna benämna…

  7. Ninnie skriver:

    Jaa, trädstammar och klippor och stenar har fantastiskt vackra mönster om man kommer nära, tänk vad naturen kan göra….!

  8. @nemonen skriver:

    Naturliga texturer och mönster tillhör mina favoriter. Själv valde jag ett av naturen tillverkat mönster.

Kommentera

