Slö, slapp och likgiltig

StålmannenDu är slö, slapp och likgiltig!”, röt en lärare ofta åt oss killar som inte hade högsta betyg i allt när vi gick på högstadiet. Kanske skulle ett sådant utbrott ha motiverat oss att rycka upp oss om han i övrigt hade visat något intresse av det, men vad jag minns var det bara vid liknande utbrott som han ens la märke till oss…
Och vi ryckte inte upp oss. Vi gjorde i stället vad vi kunde för att sabotera lektionerna…

Slö, slapp och likgiltig är i alla fall precis vad jag har varit den senaste veckan. En förkylning i kombination med för mycket att göra har fått mig att inte orka ta tag i någonting alls. Men i dag har jag gjort en uppryckning.
Jag har städat lägenheten, duschat, klippt håret och rakat mig.
Ibland kan en yttre omvandling hjälpa till med den inre. Jag känner mig redan full av energi inför den kommande veckan! 🙂

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto, reflektioner. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Slö, slapp och likgiltig

  1. Mats skriver:

    Jag gillar uttrycket och googlade – massor av träffar. Bland annat blir du sådan av Rohypnol

    http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1304

Kommentera

