Spottar och fräser!

Spottar och fräser– Det finns inte någon annan verksamhet där lönen utvärderas utifrån mysfaktor, säger Lars Hemzelius (FP) till SvD.se

Om Lars Hemzelius är korrekt citerad borde han omedelbart avsättas från gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden! Att ordföranden uppvisar ett sådant förakt kan de inte tillåta!

Jag brukar inte ta till kraftuttryck i bloggen, men nu är det nära att jag säger att Lars är en riktig hmmfrphth!!!!

Men jag biter ihop och tillägnar honom en låt i stället.

Tidigare inlägg i frågan här.

Länkar till andra bloggar om: ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Debatt och politik, Läraryrket, skolpolitik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Spottar och fräser!

  1. Lilla O skriver:

    Hoppas att det skulle vara den låten innan jag klickade på länken! 😀

  2. Morrica skriver:

    Nog är han korrekt citerad, något annat har jag svårt att tro så väl som uttalandet ligger i linje med övrigt som sägs.

    Det är dags att byta melodi: http://www.youtube.com/watch?v=SKYWOwWAguk

  3. Pedagogikpolitik skriver:

    Angående mysfaktorn så är det väl få andra verksamheter som handlar om att få människor att må bra för att de sedan ska kunna lära sig och uppnå målen. Inte för att jag håller med om att man myser i skolan – tvärtom. Många elever skulle dock behöva en massa mer mys för att må bra.

  4. Mats skriver:

    Jag vet inte om det är läraren, den facklige representanten, privatpersonen eller politikern som talar. Lars har många sidor och de kanske går att förena?

    Äsch jag tror han skojar! Om Jan Björklund får skoja i riksdagen får väl Lars skoja i Trelleborg (och Vellinge)

  5. christermagister skriver:

    Man får ju hoppas att det bara var ett olyckligt skämt… En sån där överdriven kommentar som man slänger ur sig i ett slutet sällskap. Och plötsligt står det en reporter där!

    Jag känner mig välvilligt inställd i dag och skulle nog acceptera hans ursäkt om han gick ut med den offentligt…

  6. Lisa skriver:

    Min första spontana tanke var att detta var ett uttalande om att lärare ska ha lön efter elevernas betyg på läraren ifråga. Och isåfall är det ju om inte mitt i prick så ganska nära!

  7. Plura skriver:

    Har på Dagens skola definierat det som sker i Trelleborg som trams…..

    Det är lika begåvat som att värdera politikerna efter sina politiska meriter…och då fick väl kommunpolitikerna söka socialbidrag för att överleva…..

  8. Morrica skriver:

    Kan det vara så att det hela grundar sig i någon slags kommunikationsproblem? Kan det vara så att lärare och politiker pratar så olika språk att det helt enkelt inte blir någon kommunikation?

    Politiker vill ofta ha saker och ting på pränt, mätbart och jämförbart och tydligt och lättöverblickbart. De hittar nationella proven och känner att äntligen, här är något de förstår!

    Vi är lärare, vi borde kunna hitta metoder att kommunicera som når fram till politikerna!

Kommentera

