Dagens citat

Och hur viktig är Internationella rymdstationen, ISS?

Den finns först och främst till för att astronauter ska ha någonting att åka till. (DN)

AstronautJag förstår faktiskt inte den här uppståndelsen kring min namnes rymdfärd.

Jag tycker att mänskligheten ska försöka leva upp till devisen att ha båda fötterna på jorden.
.

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Humor, Privat och foto, reflektioner och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dagens citat

  1. Fairymary skriver:

    Det var kort och koncist välformulerat!

    Tack för det!

  2. Mia Ankarvall skriver:

    Men… vänta lite. Säger varken bu eller bä om huruvida han ska åka eller inte. Men jag funderar på vilka uppfinningar vi skulle fått avstå om månfärder och rymdflykter inte funnits. Till del har de väl pådrivit utvecklingen, och även i god riktning?

    Det är spinnoffen jag tänker på. Visst kostar den, men eftersom jag inte vet omfattningen av den så är jag inte så snar med att säga varken det ena eller det andra om den där resan.

    • christermagister skriver:

      Så är det nog, men jag är mest fundersam över austronauternas och rymdforskarnas mål; att bosätta sig på månen, landa på Mars osv osv…

      Tror du inte att vi skulle få spinoff-effekter om vi la ner de pengarna på att t ex utforska haven och hur vi kan rädda dem?

      Vad jag förstår så är det de enorma summorna man lägger på rymdforskning som ger nya uppfinningar, lite av en slump, och jag undrar om inte riktad forskning skulle ge minst lika bra effekt.

  3. helhetstänkare skriver:

    Rymdforskarnas mål ? Rymdforskarnas största problem är att den dubbelriktade informationen som fungerar i schackspel (kommunikation)och är IT-samhällets grund – fungerar mellan DN-läsare och Fuglesang …. men inte mellan rymdstationen och andra planeter !

    Kunde målet vara att bevisa detta ?

Kommentera

