Se upp!

Veckans tema i Fototriss är ”Se upp”, och det är något jag gillar att göra med min kamera. För ett par veckor sedan publicerade jag en bild där jag ser upp på ett höghus och här kommer ytterligare några uppstickare. (Klicka så blir de större)

Cementa liten

Bilderna är tagna i Malmö:

.

.

1) I (på 😉 ) Limhamn

.

2) I Västra hamnen

.

3) I Folkets park

Se upp 02 litenSe upp 03 liten

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i foto, Malmö, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Se upp!

  1. lilalili skriver:

    De är underbara bilder alla tre i din triss! Jag kan omöjligt välja någon favorit så de blir favoriter alla tre 😉
    Hoppas du får en skön vecka! Kramis

  2. kaxibraxi skriver:

    Vilka häftiga perspektiv 🙂 Tvåan får mig att fundera på vad det är. Snyggt!

  3. Majsan skriver:

    WOW! Vilken triss! Här blir svårt välja favorit.. men det blir nog….. tvåan..

  4. Moa skriver:

    Wow! Tvåan och trean är oslagbara! Vilket djup i nr två! Och vilken härlig överspegling som ger mörk skugga i sista bilden!

  5. Mats skriver:

    Folkets park är ju alltid folkets park – även om ett borgerligt styre försökte döpa om den till ”Malmö Parken” på 90-talet.
    Ett projekt dömt att misslyckas!

  6. princexswe skriver:

    Härlig triss du bjuder på. Mittenbilden får min röst. Häftigt perspektiv.
    http://princexswe.wordpress.com/

  7. Lissen skriver:

    Suveänt läcker triss!!!! Extra pluspoäng får Västra hamnen. En okänd mjukhet som väcker min fantasi!
    Ha det så gott i kvällningen!

  8. christina skriver:

    WoW, mittenbilden gör mig alldeles galen! Shiit vad snyggt! Jag väljer den utan tvekan!! /christina

  9. Lovisa skriver:

    Snygg triss! Den sista bilden är jättefin, men känslan i mittenbilden är obeskrivbar.

  10. Nollan skriver:

    Fin triss som helhet! Andra bilden är bara så outstanding läcker – bästa idag, so far!

  11. Maria Berg skriver:

    Vi drar till malmö på Tisadg och skall tälta, jag som hade uppats på så skönt som dom på standbänken, men vi får väl se upp för allt för mycket regn, MB

  12. Gärdsmygen skriver:

    Andra bilden är kanon!!!!

  13. Birgitta skriver:

    Riktigt bra triss! Mittenbilden är fantastisk!

  14. Helena Kulle skriver:

    Pariserhjultet var häftigt, snygg vinkel!

  15. Monkan skriver:

    Superfina bilder alla tre. Tvåan har ju verkligen ett urläckert perspektiv och trean är så klassiskt snygg och fyller ut bilden så fint.

  16. Jah Hollis skriver:

    Snygga bilder alla tre (men den i mitten kan jag inte placera exakt). Pariserhjulet känns lite extra snyggt tycker jag.

  17. Marmeladen skriver:

    Gillar din andra bild mest.

  18. Erik "Semlan" skriver:

    Ditt tredje foto lockar fram en tår i ögonvrån. Gröna Lund tog bort Pariserhjulet nyligen, så jag får söka mig till andra nöjesparker för en dylik åktur. 😉 Ganska nära har jag själv ”Cementarör”, men även de får snart försvinna för att bereda plats för nya bostäder… Klar favorit blir ditt andra foto, härligt perspektiv och förbaskat snyggt och rent foto! En ren njutning att betrakta. 🙂

  19. Milla skriver:

    Fin triss…gillar ju såklart karusellbilden, finns det ett sånt högt pariserhjul i folkets park? Visserligen längesen jag var där men det är absolut värt ett besök! Tack för ditt besök! Milla

  20. Photos by Storm skriver:

    Visst stämmer det bra på temat. Jag gillar den sista men jag skulle aldrig åka med/Lis

  21. cat skriver:

    Snygg triss! Svårt att välja mellan tvåan och trean tycker jag:)

  22. Häftiga bilder och den där trappen skulle jag verkligen se upp med innan jag började gå, den sista skulle jag aldrig utsätta mig för så hade den varit vid toppen av trappan då hade jag aldrig fått uppleva utsikten.

    /Avsändare Margareta på bildgatan – http//bildgatan.wordpress,com

  23. Cumulunimbus skriver:

    Gillar verkligen din mittersta bild! Bör avnjutas från backen dock, skulle knappast klara av att klättra upp där… 🙂

  24. Pialotta skriver:

    Underbara bilder.. din trea sitter fint..
    Jag gillar oxså att rikta uppåt, men denna gången blev det en helt annan fundering inför inlägget;-)

  25. Barbro S skriver:

    Så vackra bilder, tvåan gillar jag mest. Tack för din kommentar hos mig.

  26. Loppan Lorum skriver:

    Tack för beröm! Din mittenbild är suverän – jag gillar när man kommer så nära eller ser saker från en sån vinkel att man först knappt ser vad de egentligen är. Då får fantasin jobba!

  27. Joella skriver:

    Oj jag får nästan svindel. Nr 2 var min favorit: snyggt!

  28. AKO skriver:

    Oj! Mittenbilden är verkligen superhäftig!! 🙂 Den känns nästan som hämtad ur någon framtidsfilm. Jag hoppas att du har skrivit ut den i stort format!

Kommentera

