Pinsamt!

PinsamtMen för h*vete! Menar de allvar?!

-Jag skulle inte välja en sådan medarbetare. Det tycker jag inte att Piratpartiet borde göra heller.” (Mona Sahlin)
.
Även om man bortser ifrån att vi verkar ha att göra med en vardagshjälte som avslöjade Carl Serungs verksamhet så är det ju uppåt väggarna! (Se gårdagens inlägg)
.
Ska hans jobb som kameraman för 15 år sedan hindra honom nu?! Är det inte meningen att vi ska ta de jobb vi kan för att försörja oss? Och om porrindustrin är så hemsk att man blir fördömd på livstid för att bara hålla i kameran så undrar man ju varför den överhuvudtaget tillåts existera!
.
Pinsamt Sahlin och Ohly! Pinsamt Expressen!
.
Länkar till andra bloggar om:
, , , ,
Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Debatt och politik och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Pinsamt!

  1. Morrica skriver:

    De tycks båda tillhöra skaran som anser att den som en gång passerat en gräns i fortsättningen alltid kommer att behöva betraktas med misstänksamhet.

    Vad det nu säger om dem själva, ingen av dem har en fläckfri historia. Genom sig själv dömer man ju andra, jag blir bekymrad.

  2. Ping: Piratpartiet, porren och politiken | Svensson

  3. Anders B Westin skriver:

    Christer
    Man skall alltid förlåta människor för det de gjort.
    Speciellt om de tillstår att de var obetänksamma.

    Men jag kan aldrig förlåta Henrik för hans nuvarande aktiviteter och som jag upplever samhällsfarliga åsikter.
    Jag upplever honom i nuläget som en slags anarkistisk nyliberal som dessutom röstar på Piratpartiet.

    Detta nuvarande tillstånd kan jag aldrig förlåta.

    Men om han i en framtid erkänner sin ”nuvarande dumhet” så förlåter jag honom direkt.

    Det hedrar honom att han satte dit porrkungen. Men på min moraliska skala var detta enbart en korrektion från en väldigt låg nivå upp till vattenytan.

    Har du följt hans blogg?

    Jag står oerhört långt från honom vad gäller den vertikala dimensionen som beskriver kollektivt ansvar och hänsyn.

    • christermagister skriver:

      Nej, jag har inte läst ett ord av Henrik Alexandersson och delar antagligen inte hans åsikter, liksom jag inte stöder Piratpartiet som det ser ut i dag, men jag tycker inte att en individs arbete bakom kameran för 15 år sedan ska väcka dessa reaktioner i dag oavsett vem det gäller. Då är det bättre att bemöta hans ”nuvarande dumhet”. 🙂

  4. Anders B Westin skriver:

    Jag håller med dig om detta.

    En av de tunga orsakerna till att jag slutat läsa kvällstidningar.

    Läser man kvällstidningar så tvingas man tom hålla med de människor som man inte gillar.

    Det är lurigt detta med moral.

    Jag förlåter ständigt människor pga av mitt ”evolutionära synsätt” dvs att skulden är en illusion.

    Jag är en ständig terapeut / uppfostrare. Förlåtare / Fördömare. Har man tre barn och en fru som är psykoterapeut och min personliga lutheranska läggning så är detta antagligen oundvikligt. Min mamma var lärare så jag har väl även hennes gener i mig. Dessutom vart jag alltid utsedd till ordningsvakt i grundskolan.

    Jag bekämpar jag ständigt de uppfattningar som jag inser är skadliga för samhällets fortlevnad. Kollektiv smitta är ett en term som jag ständigt återkommer till. Nyliberaler tror inte på detta förlopp. De tror att vi är isolerade öar utan påverkan från omgivning.

    Individerna får i stunden bli ”skampålar” för min argumentation. Finns de i min fysiska närhet försöker jag alltid förklara skillnaden mellan ”sak och person”.

    Men på internet är detta lite lurigt.

    Jag betonar att jag ständigt har samma problem med min egen person. Den inre rösten är som två individer.

    Högerhjärnan fördömer och vänsterhjärnan säger: Nu får du faktiskt slappna av.

    Ingen ser dig just nu.

    Högerhjärnan tänker: Men tänk om det är smittsamt.

    Kontroll och icke kontroll som ständigt balanserar på en stålvajer över stupet.

    (Detet, Jaget och Överjaget krigar ständigt!)

    Fast det är sommar.

    Men musiken är min räddning. Vad vore livet utan musik????

    Min räddning från plikt och ansvar.

    I morgon tar jag riktig semester. Skall bara till jobbet och betala räkningar och städa kontoret.

    • christermagister skriver:

      Jag var då definitivt inte någon ordningsvakt i skolan 😉 och kan nog fortfarande vara ganska snabb med att döma folk och företeelser; men jag försöker bli bättre…

      Fördelen med kombinationen läsa kvällstidningar och blogga är ju att man konfronteras med andras brister och bearbetar dem… Så, även om jag själv kanske hade gjort samma sak i Sahlin och Ohlys läge (tagit första bästa chans att tracka ner på en motståndare med info som troligen är bristfällig) så skriver jag ovanstående inlägg när jag kommer på hur fel det är… Jag hoppas att jag lär mig någonting av att bearbeta andras brister….

      Nu blir det stranden i Falsterbo! Ha en fortsatt bra sommar!

Kommentera

