Fototriss-Rutigt

Veckans tema i Fototriss är rutigt, och jag passar på att utmana er lite. Vilka tre rutiga Malmöbyggnader finns på bilderna? När du har klurat ett tag kan du hitta rätt svar under bilden; om du vänder på skärmen eller ställer dig på huvudet är valfritt, men skriv gärna och berätta hur du gjorde! 🙂

Fototriss rutorFototriss rutor 02

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i foto, Malmö, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Fototriss-Rutigt

  1. Tack för kommentaren:)
    Dina bilder vara snygga!

    Kände att denna veckan hade jag verkligen inte tid eller orken att engagera mig i utmaningen men ändå ville ha med ett litet halvtrist bidrag och så belv det.

  2. kristallina skriver:

    Första bilden är min favorit. P.g.a. den här trissen funderar jag på om det inte hade varit mycket roligare med runda fönster eller åtminstone avrundade hörn.
    Världen är för kantig helt enkelt 😉
    http://lustigkurre.wordpress.com

  3. SebbeSula skriver:

    Tack =) Diggade dina bilder också. Speciellt första. Grymt härligt ljus i den!

  4. Fia skriver:

    Jag skulle inte ha klarat att lista ut vilka byggnader det var, så jag fuskade och läste svaret. Efter ett antal år som lärare klarar jag att läsa text som är upp-och nervänd, så jag slapp stå på huvudet för att hitta svaret.
    Jag tycker att du har plåtat läckra bilder. Den första bilden (stadsbiblioteket) var min favorit, för det var rutor på så många sätt och i så olika nivåer.

  5. Susanne skriver:

    Alla bilder härliga på sitt egna vis men favoriten blir nog den första!
    Mvh Susanne

  6. Susanna skriver:

    Kul utmaning! Jag borde ju veta vilka byggnader och den första och sista var självklara men, hoppsan, misslyckades helt med att klura ut att det var Hovrätten.
    Alla dina rutor är snygga men bilden på Stadsbiblioteket är min favorit.
    /Susanna

  7. Zippo skriver:

    Tack för kommentaren.
    Arkitektur är ju alltid spännande och jag tycker att du har lyckats bra med dina bilder.
    Favoriten blir den första men den som fick mig o klura ett tag var den sista.
    Ha det gott.
    /Zippo

  8. Jah Hollis skriver:

    Biblioteket, överst, är ju inte så svårt. Det är ju känt bland annat från en av mina egna tidigare Fototrissar:
    http://jahhollis.blogspot.com/2008/12/temat-fr-rets-sista-fototriss-genom.html

    Nya Hovrätten däremot stupade jag på, eftersom jag ännu inte varit och tagit en titt på det huset.

    Och Turning Torso hade jag själv med i veckans triss.

    En snygg triss är det hursomhelst, och roligt med lite Malmöquiz inbakat i det hela.

  9. Affluenza skriver:

    Ha ha, jag klarade… Två 😀
    Rolig idé!

  10. Moa skriver:

    Hej! Stockhomlsbo som jag är kunde jag endast identifiera TT – vilket också är min favoritbild! Jag gillar närbilder av stora ting! Kika gärna in hos mig…

  11. Ninni/fotografia skriver:

    Av byggnaderna kände jag bara igen Turning torso…Malmö är en stad som jag helt missat tyvärr. TT är också favoritbilden, den är nästan yrselframkalllande…

  12. Maria skriver:

    Översta bilden är jättehäftig. 🙂

Kommentera

