EU-valet

Fredrik Reinfeldt är mållös när han hör hur få som känner till EU-kandidaterna, 80% kan inte namnet på en enda, men hur skulle vi egentligen kunna det? Det är ju inte som att de får speciellt mycket plats i media direkt. Varför har partiledarna TV-debatt under ett val de inte deltar i? (Expressen)

Ni som läser detta har ju tillgång till dator och kan lätt söka reda på alla partier i valfri sökmotor och läsa mer om kandidaterna där. Det gjorde jag innan jag förtidsröstade. Förtidsröstning har tydligen blivit populärt (DN), och för min del handlade det om tillgängligheten. Jag röstade i ett bås på Malmö högskola, och frågan är om inte det var avgörande för mitt deltagande i valet… Det ska inte vara svårt att rösta! Varför kan jag deklarera via internet, men inte rösta?

Så, upp ur soffan och rösta så fort du får tillfälle!
Annars kanske det inte blir av alls!

EU-valet 2009(Klicka på bilden för information om valet)

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Debatt och politik och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till EU-valet

  1. Hanna skriver:

    Ring oss gärna och prata EU!

    http://www.sr.se/sida/default.aspx?programID=3184

    /Hanna, produducent Hallå P3.

  2. Trebarnsmamman skriver:

    Tänkte poströsta i början av nästa vecka. Gäller bara att komma ihåg att ha röstkortet med sig!

  3. Ping: EU:s budget « Christermagister

Kommentera

