Flower Power

Veckans tema i MusikFoto är Flower Power, och för att ge mina medbloggare en paus från hårdrocken väljer jag en av mina svenska favoritartister, Thomas DiLeva; finns det någon annan som tydligare personifierar uttrycket Flower Power?! Thomas är ju en artist man antingen älskar eller hatar, men vad ni än tycker från början så ta er tid att lyssna på den här låten med ett öppet sinne
( i sann Flower Power-anda 😉 ).

Storm

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i foto, Musik, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Flower Power

  1. Marie Carpe Diem skriver:

    Jag älskar hans musik och hans sätt att vara. Stöter ofta på honom i skogen där jag bor: Han skrider fram som en färgsprakande blomma och är alltid lika glad och trevlig.
    Jasså du tycker min bild saknar nåt. Hm, undrar vad det kan vara 😉 Trevlig lördag önskar jag dig.

  2. Rajson skriver:

    Han lämnar nog som sagt ingen oberörd. Skulle vara en höjdare och sitta ner en eftermiddag och diskutera ”livet” med honom.
    Härligt ljus i den dramatiska stormhimlen!

  3. Anette skriver:

    Di Leva är väl det mest ”flower-powriga” i svensk musik! Men det här måste varit en gammal inspelning eller, tyckte han såg så ung ut! /Anette

  4. SyStEr EvA skriver:

    Jag tillhör kategorin som bara älskar denne fredens duva … sett honom live x flera!
    Molnen som tornar upp sig på ditt foto är fantastiskt vackra!

    /Eva

  5. tallrotsmarie skriver:

    di leva lyssnar jag inte så mycket på.
    vacker bild du visar.

  6. milla skriver:

    Hihi.. Jag hade också Di Leva i mitt bidrag. Han är ganska bra faktiskt. Härlig bild hade du med =)

  7. Morrica skriver:

    DiLeva är helt fantastisk, vilken människa han är! Och så vacker!

    Jag har fått för mig, jag kan ha fel, att du skulle gilla den här killen http://curiousheathen-eng.blogspot.com/2009/05/adrian-heath.html

  8. christermagister skriver:

    Jag ska kolla upp honom senare, just nu är jag oerhört stressad eftersom jag inte lyckats skriva klart en uppgift ännu och min syster med familj kommer på besök i ett par dagar…

Kommentera

