Prosit!

influensa-ab.influensa-dn.influensa-expressen
influensa-svd.influensa-sydsv.influensa-metro
Inte så kul att vara smått hypokondrisk i dessa dagar! ”Panik är ett större hot än själva influensan” läser jag i DN och försöker alltså att ignorera rapporteringarna, men hur lätt är det?! Måste jag låta bli att läsa tidningar och slå på TV:n de närmsta dagarna?
Jag gör så gott jag kan i alla fall och fäster mig vid en mening i SvD (jag bara skummade, jag lovar!): ”Mycket är ännu osäkert. Men den verkar slå lika hårt som en vanlig influensa. Man blir ordentligt sjuk, men inte livshotande”.
Så, nog om det!

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Debatt och politik, Privat och foto, reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Prosit!

  1. Kristian Grönqvist skriver:

    Vi skall ändå dööö…..

  2. christermagister skriver:

    Tack Kristian, du är så stöttande! 🙂

    Jag är faktiskt inte speciellt orolig för att dö, men jag gillar inte sjukdomar, kemikalier och strålning… De där små otäcka sakerna man inte ser, men som ändå gör skada, och som skadar dig långsamt och smygande och lämnar dig liggande utan värdighet på något sjukhus…

    Jag möter hellre en tiger i djungeln, om du förstår vad jag menar…

  3. Klas skriver:

    Jag förstår vad du menar – instinken varnar för sådana ”faror” även om förnuftet säger annat

    När det gäller denna epidemi så tycker jag att det ”luktar” ltie som om en överreaktion från Mexicanska myndigheter just nu – och Media blåser som alltid upp allt sånt här.

    SEn kan man ställa sig frågan Cui Bono – i vems intresse: det finns ju vissa företag som går rätt bra, Tamiflulager omsätts, och media gör goda pengar – så det finns en del som tjänar rätt bra på att blåsa upp saker, och det finns en hel del som kanske tar det säkra för det osäkra (som mexicos myndigheter kanske !?) så dom iaf håller ryggen fri.

    Men vi får se vad som händer – jag väljer att lyssna på vad CDC och ECDC säger -och dom har ju hitills varit rätt avvaktande med uppmaningar till försiktighet men inte mer än så.

    /K

Kommentera

