Hårdrock och apelsiner

orange-clubI veckans Musikfoto har jag fått uppgiften att välja en låt eller artist som får mig att tänka på en färg och att publicera ett färgrikt foto till det.

Jag väljer att föra fram den coola gruppen Orange Club från Södertälje.

Lyssna på MySpace

Orange Club har bara släppt en EP ännu, Force Majuere, som jag köpte under en konsert för ett par år sedan och jag vet faktiskt inte hur aktiva de är för tillfället… (Hur är det grabbar? Om någon av er tittar in här kan ni väl uppdatera oss? 🙂 ) Själva bandet och musiken får mig väl snarast att tänka på färgerna svart och brandrött, men eftersom jag inte har några bra bilder av eld fäster jag mig vid bandnamnet i stället.

Den färgrika bilden kommer här, mission completed:
apelsinerLänkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i foto, Musik, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Hårdrock och apelsiner

  1. Mia skriver:

    Sååå rätt du har…att man kan se på bilderna om man inte gillar musiken *L*

  2. foto CHIP skriver:

    Oj vad sugen på apelsiner jag blir 🙂 Hårdrocken har dottern lagt beslag på 🙂

  3. Marie Carpe Diem skriver:

    Aldrig hört musiken men den är ok.
    Apelsinerna är awesome! Vad fotar du med? Är bilderna redigerade för den fantastiska skärpan?
    Ha en bra lördag.

  4. christermagister skriver:

    Tack, Marie, jag använder en Nikon D60 med skakskydd i objektivet och behöver faktiskt sällan fixa speciellt mycket med bilderna, jämfört med min sambos Canon blir bilderna oftast bättre från början. Färgbalansen är väl det jag oftast justerar… De här bilderna har jag lagt till lite extra skärpa på efter att jag förminskade dem, men det handlar mer om att återställa dem i det skick de var från början.

  5. Mats skriver:

    Deathspeedtrashgaragemetal är inte riktigt min grej och jag är nyfiken på hur du tänker om samspelet mellan bilden och musiken?

    Men snygga bilder och lockande objekt!

  6. Metalmaid skriver:

    Nu fick du ju mig att surfa in på bandets hemsida för dem där hade jag inte hört talats om. Lite för mycket trashstil för min smak men fotona har du ju lyckats alldeles utmärkt med, känner ett plötsligt sug efter apelsiner.

  7. Anette skriver:

    Men det var väl ett bra samband. Gillar man musiken blir man pigg och glad och det blir man ju av apelsiner också. Olika typer av vitamintillskott helt enkelt! /Anette

  8. Rajson skriver:

    En go blandning mellan det söta och coola Orange!
    Riktigt läckra foton och musiken köper jag också rakt av.
    Till mina dötras stora förvåning så gillar morsan hårdrock.
    Ha det gott i vårsolen!

  9. Pialotta skriver:

    Ja men det där fixade du ju alldeles utmärkt Christer .. ser en klarhet i namnet bandet har och de helt ”underförbara” fotona:-)

  10. veronica-ifokus skriver:

    Goa härliga apelsiner!!!
    Gruppen är inte bekant, men jag gillar hårdrock!
    Hoppas du inte får för mycket huvudvärk i morrn!!!
    😉

  11. Bella skriver:

    Underbara bilder på C-vitaminer…Inspirerar mig faktiskt att gå och äta det närmaste jag har hemma- En mandarin!

    Musiken försökte jag tycka om…Jag lyssnade på 3 låtar men hittade inget som liksom ”stod ut”…Tyvärr! 😉

  12. SyStEr EvA skriver:

    Musiken är bläääää men bilderna mmmmm fantastiska!!!
    Snygg koppling mellan gruppens namn och fotona! Tror du är ensam om orange också!!

    /Eva

  13. marie skriver:

    har inte hört musiken eller gruppen….apelsinerna lockade mej ut till mitt kylskåp…..mums =)

  14. kurator Pia skriver:

    Hmm den låten var inget i min smak!! Apelsinerna däremot ser inbjudande ut!!

  15. Sally skriver:

    Hej! Sångrösten var inte i min smak, men jag gillade de hårda gitarrerna och de fräscha fruktiga apelsin-bilderna, fint fångat!

    /Sally

  16. Baronessan skriver:

    Alltid kul med okända band. Okända för mig i alla fall. Riktigt snygga bilder. Skön söndag!

  17. eva b skriver:

    Spännande med nå’t helt nytt! Å fantastiskt snygg bild serveras till!

  18. Yo'highness skriver:

    Goddag Magistern.

    Ibland googlar man sig själv för att boosta egot och då snubblar man in på en kollegas blogg (jag är också magister) och ser att han i någon omfattning uppskattar det man gör. Det är kul. Men till din direkta fråga. Vi kör på som vanligt vilket innebär att vi gigar när och där vi får vilket brukar landa på ett tiotal gig om året men sällan utanför huvudstadens omnejd (för stor apparat+bekväma bandmedlemmar).

    Vi är i startgroparna för nästa EP som med högre makters hjälp finns tillgänglig någon gång efter sommaren och vi kommer att göra det vi kan i promotionväg för att få ut den. Kolla in oss på FB så hålls du uppdaterad. Om du nu är intresserad.

    Chill / Johannes

Kommentera

