Spegelbilder

Veckans Fototriss har temat ”Spegelbilder”. Jag fotar ofta speglingar; i vatten, glas eller is. En annan favorit är skuggor, och det är ju också en sorts spegling. Därför var det väldigt svårt att välja motiv den här veckan! Jag har fortfarande inte full tillgång till min lägenhet pga att den är ockuperad av hantverkare och ingen möjlighet att ta nya bilder, men valde i stället de senaste speglingarna.
fototriss-speglingar

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i foto, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Spegelbilder

  1. Jah Hollis skriver:

    Snygga, och ett par välbekanta, motiv. Det stora ”spegelhuset” är ju som gjort för det här temat. För övrigt är det bara vattenkondens på min bakruta, inte någon smuts. 🙂

  2. Thorgun skriver:

    ja de var bra, vattenpölen är riktigt ”ruskigt” snygg. Är så perfekt att den nästan känns overklig. En sån bild vill vi alla få ta någon gång.
    Tack för påminnelsen om Stieg Larssons, ska naturligtvis inte se den på bio, skulle säkerligen bli mycket besviken. Riktigt bra litteratur borde inte få göras film av, eventuellt är Peter Jackson ett undantag, men bara eventuellt.

  3. SofiH skriver:

    Grym triss! Vattenpölen är då i alla fall min favorit : )

  4. Malin skriver:

    Jag blev helt betagen av vattenpölen! Jättefint!

  5. cecber skriver:

    Jo, den där vattenpölen har man ju passerat ett antal gånger :0) Riktigt tjusiga bilder tycker jag!

  6. Ida skriver:

    tack, jag måste hålla med dig om ljuset! man blir blind när man jobbar med bilderna 🙂

    favorit hos dig blir vattenpölen. toksnygg!

  7. redpaint skriver:

    oj vilka fina effekter.. gillar vattenpölen och byggnaden mest.. 🙂

  8. Rijo skriver:

    Gudars ! Den sista är juh makalös….

  9. Solvarma Irene skriver:

    Hej!

    Bilden med huset som speglar sej i huset, gillar jag, det finns så mycket liv i den.

    Må gott önskar Irene

  10. eva-marie skriver:

    Jättefina bilder!

  11. Maria Berg skriver:

    Läckert!
    Den gula bakgrunden till det gula husen , nja inte bar ditlagd för det gula husen den hamnade där när jag hade lussekatter ute i december… tog bort den i februari men lade dit den till gula krokusar förra veckan…
    Kul att hitta till din sida,
    /MB

  12. Mats skriver:

    Trean… Stortorget?

    Klassisk malmöfestivalmark och det sista steget för dig att bli fullfjädrad malmöbo är att äta kräftor tillsammans med femtontusen fulla skåningar!

    Himlans fin bild!

  13. Anna Hammar skriver:

    Snygg triss, den sista är super..

  14. AKO skriver:

    Det märks att du håller utkik efter speglingar för de är bra allihop på sina olika sätt. Bäst kanske vattenpölen ändå är trots allt.

    Jag är ledsen över att ha gjort dig besviken! 😉 Om det funkar på temat nästa gång så ska jag se om det kan få bli lite godis igen. Ett ”problem” är dock att godiset ”måste” ätas upp efter att det har avbildats och mycket av det goda är inte det bästa…

  15. Nollan skriver:

    Första bilden med de äldre husen som speglar sig i det moderna glashuset är häftig. Bilden med vattenpölen är riktigt snygg och välkomponerad!

  16. vigfus skriver:

    Kul att kattbilden uppskattdes, jag har dock svårt att motivera den onda handleden. :p Det känns fortfarande av. 😮

    Kul med din krossade spegel, jag försökte göra nåt liknande med spegelmosaik men det ville sig inte.

  17. Milla skriver:

    Vilka läckra foton!! Den nedersta gillar jag extra mycket.

  18. Lena skriver:

    Oj vilka fina bilder. Föll pladask i vattenpölen ;o)
    Har inte tänkt på att leta efter effektfulla bilder i pölar och speglingar på det sättet.

  19. naturefootstep skriver:

    Väldigt snygga spegelbilder. Mest gillar jag vattenpölen. Trots pölen var det skarpt och bra.

    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.7969938#lasKommentarer

    http://www.metrobloggen.se/fotsteg

  20. lairama skriver:

    Det är kul med speglingar och dina är fina alla tre. Svårt att välja favorit. Tror nog ändå att det får bli bilden med spegeln, sju års olycka till trots.

  21. SysterLilli skriver:

    Vilka härliga spegelbilder du hade i arkivet. Den första med de gamla husen som speglar sig i det nya husets fasad är talande för tidens tand och blir min favorit.

  22. Susanne Lindén skriver:

    Otroligt vackra spegelbilder!! Favoriten blir bild tre…den är ju bara sååå skarp och snyggt fångad i vattnet. Hade också tankarna på att fota ”skugga” och till sist hade jag så många olika spegelbilder att välja på så jag fick ”beslutsånges” vilka jag skulle välja… sån är jag 😉
    Ha det gott!

Kommentera

