Vårkänslor!

Efter att ha sett bilder av snökaos på flera ställen i veckan är min enkla torsdagsreflektion: Jag är så glad att bo söderöver!
Bilderna är tagna i Malmö centrum i morse.

torsdagsreflektion-var

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i foto, Malmö, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Vårkänslor!

  1. Trebarnsmamman skriver:

    Som 50% skånska säger jag nu – blä för skåne, orättvist!!!!!!!!!!! 🙂

    Vill åka ner och möta våren, men vet inte om ryggen mäktar med! Skåne om våren är något alldeles speciellt…här i NästanNorrland har vi 3 dm snö.

  2. strömma skriver:

    Det ser lite overkligt härligt ut på ditt foto.
    Än dröjer det innan vi häruppe får se gräset.

    Hälsningar
    strömma

  3. Mrs Andie skriver:

    Jag önskar mig också vår! Är så jädra less på vintern nu så sent som igår snöade det här. Jag vill ha lite värme och framför allt solsken.

  4. Morrica skriver:

    Vårlika bilder talar tyst om isvindarna som härskat idag =)

  5. Ulrica skriver:

    Ja, just nu är det inte kul att bo i Stockhom när jag ser dina underbara bilder…. Jag vill att våren kommer hit nu! Men du, tack för att du delar med dig:)

  6. LottaM skriver:

    Härliga vår foton av allt som önskas en vårdag i solen.

    Så var vädret hos oss i går i Göteborg – idag vräker snön ned usch gillar jag inte.
    Ha en fortsatt fin vårdag!

  7. Kadermo skriver:

    Så orättvist, men jag har i alla fall sett några uppstickande blad i rabatten. Så här års är det kul att vara där nere.

  8. christermagister skriver:

    Det här skulle jag inte gjort! Nu snöar det! Men det ligger inte kvar i alla fall…

  9. Malin skriver:

    Men va orättvist…:) Här har snön vräkt ner hela dagen. Men jag har kollat prognosen och det ser ut att bli fint i hela landet till helgen!

  10. Karin Berg skriver:

    Villken tur du har som bor söderöver 🙂 vacker med våren som spirar. Hoppas ni slipper aprilväder nu.

  11. Marie Carpe Diem skriver:

    Hm, känns orättvist att ni äntligen kan få njuta av våren medans vi här i Stockholm får skotta och halka runt i snö.
    Vintern har varit ganska snöfattig här, men för några dagar sedan bara vräkte det ner och nu är det hur mycket som helst :-(. Jag är dok glad för din skull att du kan få ta så vackra vårbilder. Och glad att du vill dela med dig utav vårintryck. Ha det gott.

  12. Ingrid skriver:

    Så härligt vårligt ni ser ut att ha det. Jag längtar efter solen, värmen och blommorna, men till helgen och nästa vecka ser det ut att ordna till sig även här.

    Jag lovar att sända ut varningar om och när jag närmar mig Malmö!

  13. Mats skriver:

    Det gläder mig att du finner dig tillrätta här!

    Den första bilden från Gamla begravningsplatsen (det är ingen kyrkogård som många tror) väcker starka känslor hos mig – som just nu är på det Österlenska höglandet där våren släpar efter några veckor…

  14. Cattis skriver:

    Härligt! Det finns hopp om en vår alltså!

  15. IT-mamman skriver:

    Jag längtar tillbaka till tiden när vi bodde i Skåne när jag ser dina bilder! Kaffet på södertrappan, fikonen i trädgården… Ahhh!

Kommentera

