Idolfinal 2008

Eftersom jag redan har sänkt mig till att göra ett ”Dagens outfit” inlägg så kan ju inte ett Idol-inlägg göra saken så mycket värre! Jag antar dessutom att det inte bara var jag som såg finalen i går (inspelat så att jag slapp reklamen). Det blev ju Kevin som fick bada i konfetti (DN), men vad tyckte jag då?

idolfinal-2008Jo, för en gångs skull drar jag åt höger! 🙂 Min spontana reaktion efter de fyra första låtarna i går var: ”För mig är det ingen match, Alice är ju 40 gånger bättre!” Visst är Kevin en charmig kille och en duktig artist…men låtvalen! Som Martin Söderström skriver i AB: han riskerar ”att bli mannen som gav den dåliga musiksmaken ett storleende maltesiskt ansikte”! Om Alice däremot håller sig till den rockigare stilen så är det en artist jag kan tänka mig att gå och se live. (Men hon behöver kanske skaffa ett artistnamn, Svensson är inte direkt rockigt… Några förslag? Jag har en tendens att associera personer med djur, och Alice är definitivt en katt!)

Länkar till andra bloggar om:
Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Musik, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Idolfinal 2008

  1. Morrica skriver:

    Vad är det för fel på Svensson? Idag blir ju artisterna ändå kända under sitt förnamn, Alice räcker väl en bit? Turnen kan ju, om de känner sig litterärt inriktade, heta Alice i Rocklandet *grinar illa åt min egen usla humor*

  2. christermagister skriver:

    🙂 Ja, det har du rätt i, ”Alice” räcker ju som artistnamn… Det klingar ju t o m riktigt bra, om man bara kan sudda bort den gamla after-ski kören som sjunger ”Alice, Alice, who the F is Alice” ur skallen…

  3. Jenny skriver:

    Själv njuter jag av att se ett ”storleende maltesiskt ansikte” som komplement till alla dessa gravallvarliga plastmänniskor som tar sig själva på så skitnödigt allvar att de glömmer bort hur man ler.

    Kevin må vara lite töntig, men jävlar vad pojken kan se lycklig ut… Erkänn att även du satt och smålogg och fick en obotlig lust till att skvätta konfetti runtomkring dig…;)

    Själv blev jag så till mig så jag tände fyra tomtebloss på en gång…. PARTY!

    😉

  4. christermagister skriver:

    🙂 Det kanske är så att Kevin funkar som TV-underhållning en fredagkväll, för det tycker jag också. Men som en framtida artist tror jag inte att han har något att ge mig i alla fall.

Kommentera

