Fredagsfärg-Lila

Jag sitter på biblioteket och borde plugga, men i stället bloggar jag… FY! 😉

Jag har inte varit med i Fredagsfärg förut, men såg att i dag var färgen lila. På väg till biblioteket här i Malmö gick jag över Gustav Adolfs torg och kunde inte låta bli att fota. Vackert, och ganska mycket lila, eller hur?

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i foto, Malmö, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Fredagsfärg-Lila

  1. Kerstin J skriver:

    Ett av de bästa lila-fotona idag! Omväxlande men ändå dominerat av – just lila.

  2. SysterLilli skriver:

    Så otorligt vackert ni har det i Malmö. Väldigt fint foto!
    Hoppas det går bra med pluggandet trots bloggandet. 😉
    Ha en trevlig helg!

  3. Den bilden gillar jag. Jättesnyggt!

  4. Wickan skriver:

    Jaha, du är som eleverna… är ute på nätet!! =)

    Det var en vacker lilabild du har idag! Ljunglila!!

  5. Syster Eva skriver:

    älkommen till Fredagsfärg! Snygg bild och det ser ju ut att vara fint väder nere i Malmö!!! Längtar him!!!!

  6. veronica skriver:

    Fin bild, inte lika kladdig som min!=)

  7. åsa gillar rosa skriver:

    wow, vilken vacker bild.
    ha en bra helg!
    åsa

  8. elena cn skriver:

    Fantastiskt vacker blomsterbädd!

    Du behövde säkert en liten paus i pluggandet…eller så börjar du integreras i det digitala samhället där bloggande och pluggande görs samtidigt! =)

  9. asapasa skriver:

    Vilken fantasifull rabatt. Snygg bild

  10. Eva skriver:

    Så sköna färger! Du har dessutom lyckats fånga en färg i tiden.
    Välkommen att titta in till mig och se mina ”gamla” bilder.

    //Eva

  11. Aha, du håller till vid Gustav och biblioteket i stället för att spana in de lila pågatågen på centralstationen. 🙂

    Ljung är höstvackert lila.

    Har du hört om bloggträffen i Malmö på söndag? Läs och anmäl dig hos Åsa (http://zyrenna.webblogg.se)! Och välkommen om du har tid!

  12. Ninnie skriver:

    Å, först tyckte jag det såg ut som en mängd garnnystan i härliga färger, sen såg jag ju vad det var. Fin bild!!!

  13. paula skriver:

    wow helt underbart vackert.

  14. Kurator Pia skriver:

    Välkommen! En härlig bild du tagit!! Ha en härlig helg!

  15. Emma skriver:

    Färgglatt, riktigt häftigt!

  16. christermagister skriver:

    Tusen tack! 🙂

    Jag fick lite pluggande gjort genom att gå till ett café där de inte har trådlös uppkoppling…

  17. Sybaritan skriver:

    Vackra färgskalor! Är det till lärare du pluggar eller har du varit lärare och är på väg att bli något annat? Har ju inte hunnit läsa alla dina inlägg ännu…

    MVH Sybaritan

  18. christermagister skriver:

    🙂 Nä, alla inlägg tar ett tag att läsa! Jag är lärare och läser till specialpedagog.

  19. Ane Lagerqvist skriver:

    Färgglag, fantasirik lilabild.

  20. Linda skriver:

    Hej! Jag går på lärarhögskolan i Malmö och vi håller just nu på med ett grupparbete. Skulle det vara möjligt att du svarade på ett par frågor via mail?

    Mvh Linda (linda_sprallenbe@hotmail.com)

Kommentera

