Tisdagstema-Förvaring

En teburk från Kina och en skål för ”sticky rice” från Chiang Mai i norra Thailand är mitt bidrag till tisdagstema-förvaring. Lite olika sorters hantverk, men vackra och roliga bådatvå, tycker jag!

Länkar till andra bloggar om:

, , , , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i foto, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Tisdagstema-Förvaring

  1. Anette skriver:

    Jätteläckra och exotiska!

  2. Indra skriver:

    jag gillade den där ”sticky rice” skålen/förvaringsgrejen, den var fin och annorlunda..ha en bra dag.

  3. Zanna skriver:

    Riktigt fina, apan är ju urgullig.

  4. Ragnvi skriver:

    Hej på dig o tack för titten in hos mig!
    Joo du, här i lilla huset i Trönö Hälsingland så får man utnyttja varje tänkbar plats till förvaring! Bl.a. toan!!
    Ha en bra dag!

  5. Evelyn, i hemmet skriver:

    Jag älskar alla gamla teburkar! Min faster har massor. Riktigt sött med den där apan/schimpansen (ved det nu är) på!

  6. Ingalill skriver:

    Jag samlar på burkar och dina var riktiga praktexemplarer.

  7. pimli skriver:

    Underbart söt apa på locket på teburken! Tänk, jag tror människan har samlat på burkar i alla tider – ända sen ocivilisationen har nog vackra och smarta burkar varit eftertraktade.

  8. Joanna skriver:

    Fina burkar. Gillade teburken skarpt=)

  9. Mats skriver:

    Det är något förvånat och lite övergivet hos apan som är oemoståndligt – hur hamnade jag här!

  10. Pialotta skriver:

    Ja det var de verkligen .. härligt med lite udda förvaring:-)
    Tjingeling*

  11. asapasa skriver:

    De var verkligen fina, särskilt den där med apan 🙂

  12. Liz1e skriver:

    teburken med apan är jag lite avis på måste jag erkänna;) vilken fin blogg du har!!!

  13. Gunnel skriver:

    Apan var ju en härlig detalj

  14. EmmaP skriver:

    Söt liten apa!

  15. Wickan skriver:

    Dom skulle jag gärna vilja ha i min burksamling…..

  16. Sara skriver:

    Superfina 🙂

  17. Gunnel skriver:

    Vilka vackra burkar. Något tjusigare än mina ”gympapåsar” – som nu faktiskt inte ÄR gympapåsar! 🙂

  18. akson skriver:

    Vilka vackra burkar att förvara te i. Det är sådana burkar man vill ha framme och titta på dagligen. 😀

  19. Men åhh vilka fina burkar! Chiang Mai känner jag till. Där har jag också varit! Jättefin förvaring!

  20. Carina skriver:

    Det var en jättefin burk med apan på!

  21. Erik skriver:

    Gillar den lilla apan på locket till teburken 🙂
    Trevlig förvaring…

Kommentera

