Små gröna bröder?

I ett tidigare inlägg skrev jag att vatikanens chefs-astronom sagt att universum mycket väl kan vara befolkat av små gröna män och att han kallade dem våra utomjordiska bröder. Nu har man hittat ett ”cirkelfenomen” i Wiltshire och kommit på att det är en symbol för talet pi (AB), och den 7 juni var den engelska polisen inblandad i en vild jakt på ett UFO. (AB) Forskare är dessutom övertygade om att de har hittat bevis för att det finns is på Mars. (AB, SvD, DN)

    Om vi får besök av små gröna bröder, så tycker jag förstås att det är intressant, men det här med utforskandet av rymden har jag aldrig fastnat för. Jag kan inte förstå varför vi ska leta is på Mars. Jag tycker att det är totalt meningslöst och ointressant!

Det kan vara bevis för att det finns förutsättningar för liv!” Jaha? Och?

Vi ska utforska möjligheterna för människor att överleva på Mars!” Vad sjutton ska vi där att göra?!

    Åter till våra gröna bröder. Jag läste någonstans någon som sa: ”Det vore förmätet att tro att vi var ensamma i universum med tanke på att det finns fler solar än sandkorn på en sandstrand, frågan är om de andra är vänligt sinnade eller inte. Om vi ska ge oss tillkänna, eller gömma oss…”

Så vad tror ni? Har vi några små gröna bröder? Ska vi leta efter dem, eller gömma oss?

Länkar till andra bloggar om:

, , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Humor, Privat och foto, religion och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Små gröna bröder?

  1. Monika Ringborg skriver:

    Kan inte låta bli! 🙂

    Du tror inte att de där gröna bröderna redan har ramlat ner och tagit över vissa kroppar …

  2. christermagister skriver:

    Hmm, antagligen… Vissa har ju en verklighetsuppfattning och kontakt med folket som tyder på att de befunnit sig på en annan planet i alla fall… 😉

  3. Morrica skriver:

    Frågan är var vi isf skulle gömma oss, det är ju inte många som har en garderob stor nog att stoppa in ett helt jordklot i sådär bara….

    Vad jag förstod av artikeln är det främst tavelsuddar vi behöver akta oss för, tydligen är cirkeln en enda stor illustration av talet pi så jag drar slutsatsen att de använder jordens sädesfält som whiteboards (vetebrädor, helt enkelt)

  4. alltiallon skriver:

    Hahaha..det var ett muntert inlägg.. 😉 När det gäller cirklarna så var det någonting jag helt och hållet har missat. Det var lite intressant trots allt, även om jag är tråkig nog att tro att det är ngn välutbildad och skojfrisk människa som vill skapa lite huvudbry för sina jordiska bröder 🙂

    Nej, jag måste (tyvärr) återkomma till min egen ”tråkighet” och erkänna att även om jag kan ha en livlig fantasi så tror inte ett ögonblick på att några ufon som kommer och spionerar på oss…varken med hjälp från FRA eller från någon annan 😀

  5. Ping: I huvudet på Svenssons! » Jonas: Cirklar på gräsmattan och bärsen bakom lås….

  6. christermagister skriver:

    Nä, jag tror nog inte heller på att de gröna gubbarna har hittat hit. Om det finns några så avancerade livsformer någonstans så är jag rädd att vi får en bomb i skallen, och inte några gåtor på fälten…eller fascistiska övertaganden av regeringen…

  7. Jonas skriver:

    Mattesinille eller ej, men vad vet vi. 🙂
    Ölen har jag iallafall kvar i behåll… fast bara en stund till… bara öl till mig, gröna gubbarna får vara utan…… 🙂

  8. Annapanna skriver:

    Jag tycker att de små gröna bröderna ska lämnas ifred, jag tycker inte om den vilda jakten på Storsjöodjuret heller, vad har han/hon gjort för ont?

    Om, jag säger bara om, det tycker upp små gröna bröder här skulle jag iaktta en viss försiktighet, jag minns fortfarande de råttätande ödlorna i V. Därmed inte sagt att jag förespråkar preventivt våld, bara en viss försiktighet… Vem vill bo på mars? Varför inte städa på vår egen bakgård först, måste vi sabba mars också?

  9. Anjo skriver:

    Jorden är full av ufo:n på två ben. Om vi börjar med att försöka förstå dem (oss), så blir nog allt bättre 🙂

  10. Abdel skriver:

    Vad vi ska där att göra? Undersöka såklart. Varför ska människan begränsa sig till jorden? För några hundra år sen hade folk samma argument som dig angående att besöka andra världsdelar, och vem tycker så idag? (Förutom möjligtvis en och annan inskränkt Sverigedemokrat eller liknande)

    Visst, vi har problem som måste lösas här på jorden också, men det ena tar inte ut det andra, och dessutom kan det finnas lösningar där ute som kan hjälpa oss här. Vi kanske kan hitta nya bränsleformer som kan lösa våra energiproblem, till exempel.

  11. christermagister skriver:

    Det är väl just det här med att ”städa på vår egen bakgård först”, och försöka förstå vår egen planet och dess ”ufo:n på två ben”, som känns aktuellt. Visst skulle vi kanske kunna hitta någonting användbart i rymden, men hur stor chans är det? Och vad skulle vi kunna uträtta på jorden om vi satsade rymdforskningens anslag på något annat?

    Annapanna, risken är väl att om någon annan hittar oss, så har de också en filosofi om försiktighet… Vi kan nog inte gömma oss, men vi behöver ju inte skrika ”här är vi! Kom och ta oss!”, heller…

  12. Annapanna skriver:

    Så gröna gubbar observerades en gång i en by nära min. De höll till vid ortens travbana. Jag minns inte vem det var som såg dem och vad han hade inmundigat innan men det fick en del rubriker i lokaltidningen och revymakarna på trakten blev glada. Det var rätt sent på natten observationen gjordes vill jag minnas… Hur försiktiga parterna var vet jag inte. Om jag vore de små gröna gubbarna hade jag nog varit väldigt försiktig…

  13. Mats skriver:

    Den ende trovärdige person som verkligen har mött de gröna gubbarna är Al Bundy (Våra värsta år) och den trogne tevetittaren minns naturligtvis anledningen till att de landat på jorden. (De behövde fylla på bränsletankarna med Als fotsvett)

    Tyvärr förstördes filmen på labbet så bevis saknas fortfarande…

Kommentera

