Tisdagstema-Upp

 

Veckans tisdagstema är upp. ”Vad ser ni om ni vänder blicken uppåt?”

Jag tog som vanligt en tisdagspromenad och letade motiv, men värmen gjorde mig slö! Jag var precis på väg att ge upp, när jag hade samma tur som förra veckan! Bron gick upp mitt framför näsan på mig! Aldrig har jag väl varit glad åt en brouppning tidigare! 🙂

    Jag har dessutom smittats av Erik, som har svårt att göra ett val, och publicerar två klickbara bonusbilder som jag tog i London i slutet av februari:

    

Länkar till andra bloggar om:

, , , , , , , ,

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i foto, Privat och foto och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Tisdagstema-Upp

  1. Vella skriver:

    Fina bilder du bjuder på. En brouppning har jag inte sett på lääänge. Kul tolkning. /Vella

  2. Lissen skriver:

    Du fångade ögonblicket med UPPgången av bron.
    Ha det gott i värmen

  3. Mats skriver:

    Kul med något som verkligen k-o-m-m-e-r upp!

    Jag har alltid trott att Diana Ross sjöng ”I´m coming up”

  4. Anna skriver:

    Hihi, vilket rolig tolkning!

    Har själv lagt ut min allra första tisdagstema bild i dag.

    /Anna

  5. Sirpa skriver:

    Haha, vilket kul sammanträffande att bron gick upp precis då! Själv såg jag en bil med regnr UPP idag men då hade jag redan lagt upp min bild (och dessutom satt jag på mc:n då och kunde inte få upp kameran… ;-)).

  6. Wickan skriver:

    Kul med bron. Det var länge sedan jag såg en brouppning…
    (har du satt alla betyg än? ….suck…)

  7. Pialotta skriver:

    Sån tur du hade.. så lätt ska man inte ge UPP:-)
    Häftiga byggnader i London oxså.. UPPÅT liksom.
    Tjingeling

  8. Ninni skriver:

    Det var ju en fyndig tolkning av temat idag. Och vilken blååååå himmel därbakom,vackert!

  9. Randi skriver:

    Läcker bild på broöppningen!
    Perfekt tolkning!

  10. Carina skriver:

    Nämen vilken tur du hade! Fyndig är du också 🙂

  11. morsdeka skriver:

    Snygga bilder. KRAMEN!

  12. Josse skriver:

    På rätt plats vid rätt tid! Kul bild!

  13. Hej- hur blir man med i det här temat, jag älskar saker som dyker upp… och då man fastnar när det är broöppning. Allt gott Anne-Marie

  14. Christina skriver:

    Jättefina uppfoton….

  15. christermagister skriver:

    Tack för alla kommentarer!

    Anne-Marie: För att vara med i tisdagstema behöver man bara lägga upp bilden i sin egen blogg, länka till tisdagstema och lämna en kommentar under veckans rubrik. Lätt som en plätt! Länk finns i inlägget.

  16. Ehlin skriver:

    va fint 🙂
    Ja det är mysigt o vakna till fågelkvitter under en blomsterplockningspromenad!! Prova imårrn vettja!

  17. spenatmamman skriver:

    Haha, jag antar att du kände dig uppåt dårå när du såg bron gå upp ;-).

  18. mia dh skriver:

    Haha vilken lyckträff, riktigt passande, ha det gott i värmen.

  19. Erik skriver:

    Ha, ha. Du har tre…
    själv valde jag två.
    Fin bild på broöppningen…
    Ser trevligt ut, rofullt. En bro jag själv har i närheten (klaff där med) skapar stor irritation så fort båtar kräver upp klaffen.
    Ja, både Nelson och Big Ben kräver ett visst mått av uppåttittande, i alla fall om man är rätt nära 😉
    Svar, jo jag kollade in listan…
    En anledning till att jag ganska ofta (ja snudd jämt) skaffar Uncut eller Mojo är deras listor. Nu senast hade Uncut en lista med de bästa Bowie-låtarna (håller inte med deras turordning) och utöver cd:n som följer med en underbar liten skrift med all sköns listor och andra dumheter. Den hade jag som reselektyr nu senast (oj, blev lite långt, he, he)
    Betygen satta? Nu närmar sig sommarlovet, den välbehövliga ”batteriladdartiden”…

  20. Pippi skriver:

    Fina tolkningar. Min favorit blev dock den bilen på Big Ben, så vackert mot den blåa himlen

    H det gott!

  21. Pippi igen skriver:

    Bilden skulle det stå, kan tydligen inte stava så här tidigt på morgonen

  22. Annika skriver:

    Vad härligt att du blev så glad över att bron gick upp… just inför ett passande tisdagstema :o) I Göteborg verkar det finnas en viss förkärlek till att kräva upp klaffen till Göta Älvbron de tider då de allra flesta behöver ta sig över bron för att komma till eller från jobbet…

    Jag tillhör dem som passerar över bron varje dag. Är det då broöppning, med alltför långa köer till följd av den, ja då blir inte jag lyckligt. Milt sagt blir jag en smula irriterad :o) Det är underligt hur personligheten kan förändras när man sätter sig bakom ratten. Vanligtvis är jag glad och positiv. Men när jag sitter bakom ratten så är jag lättirriterad och har kort stubin. Konstigt, för jag tycker om att köra bil :o)

    Det blev en liten utsvävning från din brobild / bonusbilder som verkligen knyter an till tisdagstemat UPP. Min utsvävning om personlighetsförändring i samband med bilkörande kanske kan vara ett UPPslag för ett inlägg om hur bilister beter sig i trafiken :o)

  23. cattis skriver:

    snygga bilder. visst är broöppningar mäktiga!

    Och visst blir man glad då bron öppnas precis i rättan tid 🙂

  24. Gunnel skriver:

    Bra tolkat. Oftast kommer ju broöppningar olägligt…tur det kan vara tvärtemot ibland.

  25. Gunnel skriver:

    Jag gillar broöppningen! För mig som bor i en stad utan vatten, förutom den lilla ankdammen i stadsparken, så är det en rätt häftig grej. Tänk att ni har så mycket vatten i din stad att en broöppning är ett normalt inslag i vardagen. Coolt.

  26. Mimo skriver:

    Broöppningen var en riktig fullträff. Bra tolkning!

  27. Ritha skriver:

    Fiffigt! Fina Londonbilder oxå. Jag passade på att lägga in fler bilder till veckans tema…. =D Hade visst svart att bestämma mig…

Kommentera

