Sexiga kvinnor

sexiga kvinnorDagens ”det-är-ju-så-självklart-att-man-inte-borde-behöva-säga-det”-nyhet: Vanliga kvinnor är sexigare än modeller!

Ingenting är så attraktivt som ett par glittrande ögon och en leende mun på en livsglad kvinna, men ska man gå in på kroppar och detaljer så tycker jag att slaget mellan vanliga kvinnor och modeller är avgjort innan matchen börjar!

När det gäller detaljer är jag inte så kräsen av mig, jag går igång på de flesta varianter av kvinnokroppar som vår underbara värld visar upp, men modeller? Nej, det har aldrig varit min grej. De oproportionerliga plastbrösten är kanske bra som klädhängare, men attraktiva? Nä, inte det minsta!

Om ChristerMagister

Bloggande lärare med fotointresse.
Det här inlägget postades i Privat och foto, reflektioner. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Sexiga kvinnor

  1. Anders B Westin skriver:

    För mig ingår detta i det sk ”plasticbegreppet”.

    Tillgjordhet och ytlighet som ett substitut för äkthet.

    Lika tydligt inom musik som för skönhet.

    Något i våra hjärnor kan bevisligen skilja på fusk och äkta vara.

    Men tyvärr: Inte alla verkar ha denna förmåga. Glitter och plastic har på senare tid vinnit allt större segrar.

    Jag hoppas på en riktigt kraftig backlash.

  2. christermagister skriver:

    För mig är dessutom ordet ”sexighet” fel i sammanhanget. Sexighet och attraktionskraft kan jag inte mäta med måttband eller väga med våg… Den sitter någon helt annanstans än på ytan, även om det självklart finns ytor som är mer attraktiva än andra…men de står sig slätt på egen hand.

    När det gäller kläd- och fotomodeller tycker jag att man möjligtvis kan prata om estetik. Vissa former och varianter kanske gör sig bättre rent estetiskt på ett foto, eller som ”klädhängare”… Man undrar ju hur många som egentligen tycker att modellerna är sexiga? Jag har ju någon slags uppfattning om att det är en liten klubb för inbördes beundran som inbillar varandra vad som är vackert, och att de har tappat kontakten med det ”vanliga” folket… Men å andra sidan hör man ju talas om folk som säger att plastbröst är vackra… och jag blev ytterst förvånad för ett par veckor sedan när jag såg att vanliga Svenssons köade för att få se, och få en autograf av, Victoria Silvstedt. ”Varför i jösse namn skulle man vilja se henne? Finns det vanliga människor som tycker att hon är vacker?!”, var min tanke…men det kanske är jag (vi) som är undantagen?

  3. Anders B Westin skriver:

    Christer

    Jag minns de första fotografierna på Viktoria. Det var en evighet sedan. Då var hon naturligt vacker. En vacker jänta från Bollnäs.
    Mycket har dock skett sedan dess.

    Den kommersiella världen processar.

  4. christermagister skriver:

    Ja du, det måste vara länge sedan. Jag gjorde precis en google bildsök för att se om jag misstagit mig, men det var ingen vacker syn jag möttes av!

  5. Singelpappan skriver:

    Inget fel på naturlighet. Så långt är jag med.

    Men visst kan det också vara ok när män eller kvinnor fixar till sig.

    Det är inget fel i att laga tänderna när de går sönder, klippa håret nät det blir för långt eller justera brösten, magen eller ansiktet om man inte trivs med det.

    Era politiskt korrekta åsikter känns lite väl strömlinjeformade och konservativa för att passa mig. :-)

  6. Anders B Westin skriver:

    Singelpappan

    Det har för min del inget att göra med politisk korrekthet.
    Det är en fråga om naturlighet och äkthet.

    Jag har aldrig gillat det tillgjort kletiga.

    Jag kommenterar tex ofta till min fru när vi tittar på TV.

    Titta vilken vacker tjej/ kvinna. Hon har nästan ingen smink.

    Men självklart har varje människa rätten att fixa med sig själv. Och vissa har ju oturen att födas med defekter som inte är naturligt vackra.

    Men det är nog inte detta dilemma som jag och Christer verkar vara överens om.

    Det är nog de fabriksgjorda överdrifterna som vi hakar upp oss på. Tävlingen i överdrifter som till slut slår över i ”bara för mycket”.

    Vi har ett sådant tillstånd just nu.

    Kanske det kommer en uppfriskande vändning nu.

  7. Anders B Westin skriver:

    Singelpappan

    Titta här. En lagom kompromiss mellan naturlighet och tillgjort.

    Tillgjort med syftet att skapa naturlighet:

    http://jollypeople.com/files/2008/07/julia-roberts.jpg

  8. christermagister skriver:

    Jag håller med Anders, det är klart att man kan fixa och förbättra lite (kamma sig, klä på sig fina kläder och en lätt sminkning), men det ska se naturligt ut för att jag ska tycka att det är attraktivt. Jag har aldrig sett en foto- eller klädmodell som jag tycker är attraktiv…möjligtvis vacker på ett estetiskt sätt, men inte sexig eller attraktiv.

    Visserligen kan jag också gå igång på alla möjliga förklädnader och attiraljer som vi inte ska gå in på här (det är inte politiskt korrekt! ;-) ), men just det plastiga som modellerna utstrålar är inte min grej.

Kommentera

